اخبار
کد خبر : 15281 ۱۴۰۱/۰۱/۰۲   ۱۱:۰۵:۱۷

از آغاز اجرای طرح نوروزی؛
آمار تصادفات فوتی در آذربایجان غربی افزایش یافت

 

رئیس پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون آمار تصادفات فوتی به میزان 2 نفر و تعداد مصدومان به تعداد 57 نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حجت مشتاق در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: از رانندگان و سرنشینان خودروهای در حال تردد در محورهای مواصلاتی استان درخواست می کنیم سفری توام با آرامش را در اولویت سفر و سیاحت خود قرار دهند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در سطح استان باشیم.

وی افزود: رانندگان از سفرهای غیرضروری در جاده های لغزنده و یخ زده استان اجتناب کنند.

مشتاق اضافه کرد: وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان به صورت عادی و روان در حال جریان است و از زمان شروع طرح نوروزی میزان تردد در جاده ها نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از زمان شروع طرح نوروزی شاهد نزولات آسمانی و بارش برف و باران هستیم و با توجه به گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوای سرد تا اواخر هفته جاری و استمرار بارش برف و باران، از شهروندان، هم استانی ها و مسافران نوروزی درخواست می کنیم با رعایت کامل موارد ایمنی و توجه به توصیه های پلیس راه و انجام رانندگی ایمن میزان تصافات جاده ای و نورزی را به حداقل برسانند.

مشتاق گفت: در حال حاضر در محورهای جنوبی و مرکزی استان شاهد بارش باران و در محورهای ارومیه - سلماس و ارومیه - مهاباد شاهد بارش برف هستیم لذا با توجه به لغزنده بودن جاده ها به خانواده هایی که در حال سفر بوده و یا قصد سفر در این محورها را دارندتوصیه می کنیم با رعایت موارد ایمنی همچون رانندگی با سرعت مطمئنه، پرهیز از عجله و شتاب بی مورد و داشتن استراحت کافی قبل از سفر به منظور بالا بردن هوشیاری هر چه بیشتر رانندگان و سرنشینان، موجبات کاهش تصادفات جاده ای را فراهم آورند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسیر و یا جاده مسدود شده ای در سطح استان نداریم فقط سطح محورها لغزنده است و رعایت سرعت مطمئنه را از سوی رانندگان خواستاریم.

طرح نوروزی پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده و تا روز ۱۴ فروردین ماه سال 1401 ادامه دارد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا