اخبار
کد خبر : 15278 ۱۴۰۱/۰۱/۰۱   ۱۵:۰۸:۰۳

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد؛
رهاسازی ۱۹۹میلیون مترمکعب آب به سمت دریاچه ارومیه

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: رهاسازی ۱۹۹میلیون مترمکعب از آب های پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده است.

به گزارش نای قلم، جواد محمدی در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: رهاسازی ۱۹۹ میلیون مترمکعب از آب پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده و تا پایان فروردین ادامه دارد.

وی افزود: بخش عمده آب رهاسازی شده از پشت سد بوکان به میزان ۱۵۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

محمدی اضافه کرد: همچنین ۳۰ میلیون مترمکعب از پشت سد مهاباد، ۱۵ میلیون مترمکعب از پشت سد شهرچای ارومیه و چهار میلیون مترمکعب هم از پشت سد دریک سلماس آب به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این اقدام در راستای تامین بخشی از نیازهای زیست محیطی و همچنین بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران انجام می‌شود.

محمدی اظهار کرد: روند انتقال آب از سدها به دریاچه ارومیه با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز شده است.

وی گفت: برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه‌ها، از مردم می‌خواهیم از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمدی تاکید کرد: همچنین بهره برداران در راستای اهمیت رهاسازی آب به پیکره دریاچه ارومیه، از برداشت سهم در طول مسیرها برای مصارف زراعی خودداری کنند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا