اخبار
کد خبر : 15276 ۱۴۰۱/۰۱/۰۱   ۰۹:۰۱:۴۵

استاندار:
اولویت آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ رفع مشکلات اقتصادی است

 

استاندار آذربایجان‌غربی با تبریک حلول سال جدید گفت: اولویت استان در سال ۱۴۰۱ رسیدن به رشد اقتصادی مدنظر و توجه به رفع مشکلات اقتصادی است.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان در پیام نوروزی آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی افزود: سال ۱۴۰۰ را با تمام فراز و نشیب ها و سخت هایی که داشت، پشت سرگذاشتیم؛ یکی از موضوعاتی که محدودیت هایی جدی برای مردم ایجاد کرد، بحث شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان بود که متاسفانه به دلیل ابتلا به این بیماری، تعدادی از شهروندان و همشهریان جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی از هم استانی ها نیز به دلیل ابتلا به این بیماری، در مراکز درمانی بستری شدند.

وی اضافه کرد: با زحمات و تلاش‌های دلسوزانه، مجاهدانه و ایثاری که کادرهای درمانی داشتند، بیماران سلامت خود را به دست آورده و بهبود یافتند و جا دارد که از زحمات و تلاش های شبانه روزی کادرهای درمان، پزشکان و پرستاران قدردانی کنیم

معتمدیان اظهار کرد: با توجه به اینکه این بیماری همچنان ادامه دارد؛ در ایام پیش رو که ایام عید نوروز و دید و بازدیدها و مسافرت ها است، مردم استان به توصیه ها و پروتکل های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: یکی از رویدادهای مهمی که در سال ۱۴۰۰ داشتیم، برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که مردم با رای قاطع خود به حضرت آیت الله رئیسی، در یکی از بزرگترین مشارکت های سیاسی کشور حضور پیدا کردند.

معتمدیان با بیان اینکه حدود شش ماه از تشکیل دولت سیزدهم گذشته و هیات دولت با محوریت ریاست جمهوری و اعضای دولت در استان‌ها، شبانه روز در جهت خدمت رسانی به مردم در این شرایط سخت اقتصادی هستند، اضافه کرد: با برنامه هایی که دولت سیزدهم برای سال ۱۴۰۱ تدوین کرده و به ویژه لایحه ای که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به تصویب و تأیید رسید، در حوزه های مختلف و به ویژه اقصادی شاهد جهش های بزرگی خواهیم بود.

وی گفت: مهمترین اولویت ما در آذربایجان غربی، توجه به رشد اقتصادی است؛ تکلیفی در این زمینه برای استانها در نظر گرفته شده که با توجه به عنایت ریاست جمهوری به تمرکززدایی و اعطای اختیارات استانها، امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت هایی که در استان داریم، دستگاههای دولتی و حاکمیتی و حمایت مردم، بتوانیم گام های بلندی در مسیر توسعه، آبادانی و پیشرفت آذربایجان غربی برداریم.

وی افزود: نام گذاری سال گذشته توسط مقام معظم رهبری در راستای تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بود که در همین راستا یک روز از هفته را به مانع زدایی و حمایت از تولید اختصاص داده و ۱۵ یکشنبه را با همراهی مدیران اقتصادی و به صورت میدانی در واحدهای تولیدی حضور یافتیم و مسائل و مشکلات را در قالب ستاد تسهیل رفع موانع بررسی و تصمیماتی را اتخاذ کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهمی را که حتماً در برنامه های ما لحاظ شده و با قدرت دنبال خواهیم کرد، بحث جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است؛ حتماً نیازمند همکاری همه ارکان حاکمیتی، دستگاه های دولتی، نظارتی، قضایی و حمایت نیروهای مسلح و به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان و نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم با کار جمعی و جهادی، در جهت تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی کشور، گام های بزرگی را برداریم.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: ما از استانهای برخوردار از مواهب و نعمات الهی هستیم؛ توسعه حوزه معدن به عنوان پیشران توسعه استان و بخش های توسعه اکتشافات و استخراج و بهره برداری و ایجاد و توسعه صنایع معدنی در آذربایجان غربی، از اولویت های جدی ما است که ان شاءالله بتوانیم با جدیت در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بخش خصوصی، خصولتی، حاکمیتی و دولتی، قدم هایی را در مسیر توسعه و پیشرفت استان برداریم.

معتمدیان گفت: درحوزه های گردشگری، توریست درمانی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز برنامه هایی تدوین شده و هماهنگی های لازم انجام گرفته تا بتوانیم جهشی را در این بخش داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت های دیگر ما در بحث مدیریت منابع آب و مصارف است که امروز به عنوان یکی از دغدغه های کشور و استان است که با تدوین برنامه های میان مدت و بلندمدت، می توانیم مدیریت منابع آب استان را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم، بحث محرومیت زدایی و حمایت از مناطق کمتر برخوردار است؛ در چند ماه گذشته با انجام سفرهای شهرستانی، تلاش کردیم مسائل و مشکلات شهرستان ها و همچنین ظرفیت ها و توانمندی هایی که در شهرستان ها بالقوه است را احصاء و شناسایی کنیم تا با اجرای برنامه ها به فعلیت برسانیم و تحرکی را در حوزه های اقتصادی در این مناطق ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: چند ماه گذشته توفیق داشتیم که در هفت سفر شهرستانی در ۱۳ شهر حضور و دیدار مردمی داشته باشیم که با همراهی اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه هفت استان، تصمیماتی را برای پیشرفت و توسعه و آبادانی این شهرها اتخاذ کنیم؛ ان شاءلله در سال ۱۴۰۱ حضور در شهرستانها و تدوین برنامه میان مدت توسعه مناطق، با سرعت و شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

وی افزود: حتماً یکی از تکالیف ما برای دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱، اجرای مصوباتی است که در سفرهای شهرستانی انجام خواهد شد؛ مصوبات عمدتاً مسائل، مشکلات و مطالباتی است که توسط مردم مناطق و شهرهای مختلف مطرح شده و توسط مدیران و کارشناسان استانداری و دستگاههای اجرایی مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گرفته و در شورای برنامه ریزی مصوب و اقدام می شود.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت های جدی ما ارتقای شاخص های توسعه در استان است؛ عقب افتادگی هایی که در مناطق مختلف استان و کمتر برخوردار داریم، حتماً با بسیج امکانات شهرستان، استان و ملی، ان‌شاءالله این شاخص ها را بهبود خواهیم بخشید و عقب افتادگی هایی که در حوزه های زیرساختی و عمرانی است، به سرعت برطرف می شود.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: یکی از برنامه های دیگر دولت سیزدهم که مورد تاکید ریاست محترم جمهوری بوده، فعال سازی دیپلماسی منطقه ای است که باید از ظرفیت های اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه استفاده کنیم؛ در این راستا از چند ماه گذشته، برنامه ها و ارتباطات خوبی را با کشورهای همسایه برقرار کردیم. در سال ۱۴۰۱ حتماً برنامه های جدی را در بحث توسعه همه جانبه روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی با اقلیم کردستان عراق، کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان و نخجوان خواهیم داشت که قطعاً در روند توسعه استان بسیار اثرگذار خواهد بود.

معتمدیان ادامه داد: همچنین یکی از برنامه های دولت سیزدهم بحث نهضت ملی مسکن است که در استان تا پایان دولت، ۱۸۰ هزار واحد مسکن ساخته و تحویل متقاضیان خواهد شد؛ خوشبختانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند و از لحاظ تامین زمین، بیش از نیاز متقاضیان و برای بیش از ۲۰۰ هزار واحد در استان زمین تامین شده است و حتماً با شتاب و سرعت بیشتری، بحث نهضت ملی مسکن در استان دنبال خواهد شد.

وی گفت: یکی از چالش هایی هم که در مباحث اجتماعی داریم، بحث مهاجرت از روستاها و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان است؛ یکی از موضوعات اولویت دار ما، توجه به حاشیه شهرها و اجرای برنامه های مهاجرت معکوس به روستاها و تثبیت جمعیت روستایی و توجه جدی به زیرساخت های استان است. حتماً با تکمیل پروژه های نیمه تمامی که در مناطق روستایی وجود دارد و با توسعه شبکه بهداشت و درمان، مخابرات و ارتباطات در روستاها، که از مطالبات مردم بوده و در توسعه کسب و کار بسیار اثرگذار است، شاهد تثبیت جمعیت روستایی و افزایش درآمد روستاییان عزیزمان خواهیم بود که همواره در تاریخ کشورمان به عنوان یک جمعیت مولد و اثرگذار در اقتصاد کشور و استان مشارکت داشته اند.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین یکی از برنامه های اصلی ما در حوزه فرهنگی، بازتعریف یا تدوین و مهندسی فرهنگی در استان است که به عنوان یکی از تکالیف شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور به استان‌ها واگذار شده که با همکاری شوراها و دستگاه‌های متولی استان تلاش می شود که سند جامع فرهنگی آذربایجان غربی، براساس شرایط استان تدوین شود تا بتوانیم با هم افزایی و همکاری حداکثری بین دستگاه‌های فرهنگی استان، شاهد ارتقای برنامه های فرهنگی در سطح استان باشیم.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی علیرغم داشتن مرزهای طولانی با سه کشور، با اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و حمایت همه جانبه دستگاه قضایی، به عنوان یکی از استان های امن کشور محسوب می شود که می تواند در سال آینده زمینه های توسعه سرمایه گذاری را در استان فراهم کند؛ که جا دارد از زحمات همه نیروهای مسلح، امنیتی و قضایی در تامین امنیت پایدار استان صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امیدوارم در سال جدید با هم افزایی و تعامل بین بخش های مختلف حاکمیتی، دولتی، اجرایی، قضایی، نیروهای مسلح و به ویژه نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و بخصوص حمایت نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در سطح استان، شاهد اجرای برنامه های عدالت محور دولت سیزدهم در سطح استان باشیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا