اخبار
کد خبر : 15264 ۱۴۰۰/۱۲/۲۶   ۰۰:۳۰:۲۲

استاندار آذربایجان‌غربی:
برای رفع مشکلات مردم باید تمام امکانات بسیج شود

 

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای رفع مشکلات مردم در آذربایجان غربی باید تمام امکانات ملی و استانی بسیج شود.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در جریان سفر به تکاب در جمع اهالی روستای سخت‌گذر آق اطاق اوریات بخش تخت سلیمان اظهار کرد: نهضت گازرسانی به مناطق روستایی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: باتوجه به کوهستانی، سردسیر و سخت‌گذر بودن چهار روستای دورافتاده منطقه اوریات بخش تخت سلیمان در جنوب استان، گازرسانی به این روستاها با تمهید مناسب تسریع می‌یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه روستاهای این منطقه در بن بست قرارگرفته و با مرکز شهر فاصله زیادی دارند، افزود: از این رو باید گازرسانی به روستاهای آق اطاق، آرپاچایی، جداقیه و عربشاه اوریات در اسرع وقت انجام شود.

معتمدیان اضافه کرد: درصدد هستیم اهالی این روستاها در فصل زمستان دغدغه تامین نفت و سوخت مورد نیاز خود را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم همه روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی گازرسانی شود، اظهار کرد: سردسیرتر از این مناطق وجود ندارد و گازرسانی به آنها واجب است براین اساس شرکت گاز مجوزهای لازم را با اولویت اخذ کرده تا اهالی این مناطق سخت‌گذر از گاز طبیعی بهره مند شوند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تکاب از شهرهایی است که در بخش گازرسانی عقب افتادگی زیادی دارد و وضعیت مناسبی در این بخش نداریم و تلاش می کنیم این عقب ماندگی جبران شود

* توجه ویژه به رفع نیازهای مناطق کم برخوردار

استاندار آذربایجان غربی همچنین در جمع صمیمی مردم تخت سلیمان گفت: توجه ویژه به رفع نیازهای مناطق کم برخوردار از اولویت های اصلی دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی در کشور است.

 محمد صادق معتمدیان افزود: حضور میدانی آیت الله رئیسی از ابتدای دولت سیزدهم در شهرها و بخش های مختلف در جهت تحقق عدالت اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم است و ایشان شبانه روز برای حل مشکلات کشور در تلاش هستند از این رو همه مدیران و مسئولان ملزم هستند برای توسعه مناطق کشور و حل مشکلات مردم شبانه روز کار کنند.

وی با بیات اینکه یکی از موضوعات جدی مورد تاکید دولت سیزدهم محرومیت زدایی از مناطق و روستاها است اضافه کرد: تلاش می کنیم  با احصا مسائل و مشکلات شهرستان ها و با برنامه ترکیبی و استفاده از ظرفیت های دولت، بخش خصوصی، نیروهای مسلح و نهادهای خدمات رسان و اولویت بندی  نیازها، شهرهایی که از امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند را ارتقا دهیم و در این زمینه مصمم هستیم با همکاری دستگاه های دولتی، نمایندگان مجلس، افراد خیر و نهاد حاکمیتی کنند سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان های پرظرفیت کشور است و هر 19 شهر استان مزیت های نسبی دارد که زمینه ساز توسعه همه جانبه استان می شوند ادامه داد: شهرستان تکاب نیز از شهرهای برخوردار با مواهب و نعمت های الهی فراوان است و معادن غنی این شهرستان که متعلق به انفال و حاکمیت است و باید به ثروت تبدیل شده و مردم این شهرستان از این ثروت بهره مند شوند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه تکاب یکی از قطب های مهم معدنی کشور است و مردم باید از این نعمت ها بهره مند شوند، اضافه کرد: علاوه بر اکتشاف و استخراج  باید مسئله فرآوری و ایجاد صنایع جانبی به منظور ایجاد چرخه ها اشتغال و توسعه در تکاب راه اندازی شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه معادن پیشران توسعه استان و تکاب است گفت: مشکل بیکاری و اشتغال که از مطالبات به حق مردم است می تواند با مشارکت فعال معادن و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه رفع شود

وی ادامه داد: توجه به مسائل زیست محیطی و رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامتی مردم از الزامات سرمایه گذاری در شهرستان تکاب است و در این زمینه حتما نظارت های خود را ارتقا می دهیم .

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اکنون تکاب دچار خام فروشی مواد معدنی شده و ثروت خام از منطقه خارج می شود اظهار کرد: اگر بنا است در بخش معادن تکاب سرمایه گذاری شود باید علاوه بر استخراج و اکتشاف در تکاب فراوری مواد معدنی هم انجام و از خام فروشی پرهیز شود.

معتمدیان افزود: معادن مسئولیت های اجتماعی و وظایف فانونی خود که از مطالبه های جدی مردم است عمل کنند تا بخشی از ضررها و خسارت های زیست محیطی به منطقه جبران شود.

وی گردشگری را نیز از مهمترین مزیت های شهرستان تکاب عنوان کرد و افزود: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران در حوزه بوم گردی و ایجاد کمپ های گردشگری هستند قرار می گیرد.

*بررسی مشکلات مردم در سفرهای شهرستانی

استاندار آذربایجان غربی سپس در جمع صمیمی اهالی روستای قوجه بخش مرکزی تکاب با اشاره به روش سفرهای شهرستانی گفت: در سفرهای شهرستانی مشکلات مردم را از نزدیک بررسی می کنیم‌

 معتمدیان افزود: در سفرهای شهرستانی تلاش می کنیم بدون واسطه و بصورت میدانی مسائل و مشکلات مردم شناسایی و برای حل این مشکلات برنامه ریزی شود

وی با بیان اینکه با نگاه عدالت محور دولت سیزدهم توسعه تمامی شهرستانهای آذربایجان غربی رقم می خورد، اظهارکرد: با وجود همه مشکلات و فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان‌نظام اسلامی، مدیران دولت با روحیه انقلابی و جهادی به مردم خدمت رسانی کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در چهل سال گذشته خدمات خوبی برای مردم در بخش های مختلف انجام شده و این خدمات نیز ادامه دارد و مدیران در دولت سیزدهم نیز برای خدمت به مردم شبانه روز نمی شناسند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا