Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15254 ۱۴۰۰/۱۲/۲۳   ۲۲:۳۰:۳۲

در بیانیه‌ای خواستار شدند؛
لغو تفاهم‌نامه سازمان نظام پرستاری، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی

 

شورای صنفی دانشگاه و دانشکده‌های پرستاری کشور در بیانیه‌ای خواستار لغو تفاهم‌نامه سه‌جانبه سازمان نظام پرستاری، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی شدند.

به گزارش نای قلم، پیرو تفاهم‌نامه میان سازمان نظام پرستاری و کار، تعاون ورفاه اجتماعی در خصوص آموزش مراقب، این موضوع واکنش‌های گسترده جامعه پرستاری و دانشجویی، صاحبنظران علمی، فعالان صنفی، انجمن‌ها و تشکل‌های پرستاری را در پی داشته و آنها خواستار برچیده شدن این گونه غیرضرور شدند.

در این راستا شوراهای صنفی دانشکده‌های پرستاری کشور طی بیانیه‌ای به شرح زیر ضمن محکوم کردن این موضوع خواستار لغو تفاهم نامه مذکور شدند.

در این بیانیه که خطاب به میرزابیگی، رئیس نظام پرستاری تنظیم شده، آمده است: «متاسفانه امروز بار دیگر به بدنه خسته جامعه پرستاری کشور ضربه مهلکی وارد شد و متاسفانه آنچه باعث دلسردی و یاس و ناامیدی بیش از پیش جامعه بزرگ بیش از ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری سراسر کشور شد آن بود که یکی از ارکان اصلی این تصمیم اشتباه، سازمان نظام پرستاری است.

نویسندگان این نامه یادآور شدند: سازمانی که وظیفه ذاتی آن دفاع از حقوق صنفی جامعه پرستاری خصوصا پرستاران جوانی که در آینده، بدنه پرستاری کشور را خواهند ساخت، است، با اقدامی غیرعلمی و پر از ابهام جنابعالی، عامل تشویش خاطر و یاس ناامیدی دانشجویان پرستاری شده است. در راستای طرح پر از ابهام و پر از حاشیه تربیت (پرستار، بهیار، کمک پرستار، مراقب و عناوین مشابه) باید به اطلاع برسانیم:

اولا) طرحی که هنوز عنوان مشخصی ندارد و یک‌بار آن را پرستاری و بار دیگر مراقب و یکبار کمک پرستار نام‌گذاری می‌شود! آیا به صلاح مردم است؟!

ثانیا) جای تعجب دارد که باتوجه به رویه‌های علمی و توصیه‌های موکد اعضای بورد پرستاری، انجمن‌های علمی، بزرگان و دلسوزان جامعه پرستاری؛ بر اجرای این طرح پر از ابهام و تناقض و غیرعلمی تاکید دارید؟!

ثالثا) عنوان تربیت مراقب که شما انتخاب کرده‌اید جز کدام شاخه از گروه‌های پرستاری است؟! و درکجای دنیا مرسوم است؟!

رابعا) آیا هزینه‌های تولید شاخه جدیدی از پرستاری را در نظر گرفته‌اید؟ چرا هیچ مشورتی با صاحب‌نظران علمی پرستاری و متصدیان اصلی آموزش پرستاری (مانند بورد پرستاری، انجمن‌های علمی پرستاری، روسای دانشکده‌های پرستاری و نظریه‌پردازان پرستاری) نداشته‌اید؟! آیا اهمیتی برای نظرات جامعه علمی- دانشگاهی و بزرگان پرستاری قائل می‌شوید؟!

خامسا) آیا کمبود کمک پرستار در کشور داریم؟!

سادسا) سازمان نظام پرستاری مهمترین سازمان جهت پیگیری حقوق و مطالبات صنفی پرستاران است. آیا در شرایط کنونی که بسیاری از مطالبات پرستاران به سرانجام نرسیده است، پیگیری مسائلی دیگرکه هیچگونه ضرورتی ندارد و ایجاد حاشیه و همچنین ایجاد تشویش اذهان جامعه پرستاری جز اولویت‌های مد نظر جنابعالی شده است؟!

سابعا) با توجه به ایجاد درآمدزایی میلیاردی این طرح، آیا شفافیتی برای درآمدهای ایجاد شده وجود خواهد داشت؟!

لذا ما به عنوان نمایندگان بیش از ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری سراسر کشور و در راستای وظیفه‌ای که در برابر اعتلای حرفه‌ای رشته پرستاری و سلامت عمومی جامعه داریم اعتراض رسمی خود را نسبت به این اقدام اعلام نموده و مراتب اعتراضی خود را بلند فریاد می‌زنیم. در این راستا خواهان لغو هرچه سریعتر این تفاهم‌نامه هستیم. تفاهم‌نامه‌ای که بر خلاف مصالح عمومی جامعه و سلامت مردم و نیز رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرمودند (جامعه‌ی پرستاری از همه‌ی ما و بخصوص از دستگاه‌های مسئول توقّع دارد که جامعه‌ی پرستاری را تقویت کنند حالا ما اگر چنانچه جامعه‌ی پرستاری را تقویت نکنیم، در بزنگاه‌ها ضربه خواهیم خورد) باشد، از نظر جامعه آگاه دانشجویی نه تنها مورد تایید نیست بلکه به شدت محکوم و رد خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به التهاب ایجاد شده درمیان جامعه فرهیخته دانشجویی پیرو اقدام مذکور عواقب‌ عدم توجه به درخواست نمایندگان دانشجویی متوجه شخص شما خواهد بود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا