اخبار
کد خبر : 15252 ۱۴۰۰/۱۲/۲۳   ۲۲:۱۰:۵۹

در آذربایجان غربی؛
مراجعان سرپایی و بستری کاهش یافت

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در کشور و در استان، مراجعان سرپایی و بستری سیر نزولی پیدا کرده است.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد در جلسه وبیناری ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹ اظهار کرد: در مراجعان سرپایی استان 50 درصد کاهش موارد سرپایی و در موارد بستری 40 تا 50 درصد کاهش داریم.

 وی افزود: در حال حاضر چهار شهر قرمز، هشت شهر نارنجی و پنج شهر در وضعیت زرد است.

ولی‌زاد تصریح کرد: همچنان بر انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید می کنیم و خوشبختانه از زمان ریاست جمهوری دکتر رئیسی روند واکسیناسیون در کل کشور و به تبع آن در استان شدت گرفت و همچنین تامین واکسن در کشور و تسهیل ورود واکسن به کشور از جمله عوامل کمک کننده برای سبک بودن پیک ششم و خروج از آن با کمترین آسیب بود.

وی با اشاره به تزریق بیش از پنج میلیون و 500 هزار دوز واکسن در استان یادآور شد: امید است با همت جمعی و اقناع سازی برای تزریق واکسن به یک ایمنی مناسب در مقابل کرونا در جامعه دست یابیم.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ نیز در این جلسه گفت: از اول بهمن ماه سال جاری پنج هزار و 836 نفر به علت کرونا در سطح استان بستری شده است که 50.9 درصد این افراد بستری شده دارای تست مثبت و 49.9 درصد دارای تست منفی بودند.

سیدجلیل موسوی افزود: از اول بهمن ماه 364 نفر به علت کرونا فوت کرده اند که 199 نفر فوتی ها دارای تست مثبت و 165 نفر دارای تست منفی بودند.

 وی با تاکید بر موثر بودن واکسیناسیون در کاهش بستری و فوت ناشی از کرونا اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده 84.1 درصد تمام موارد فوتی به علت کرونا در سطح استان هیچ‌گونه واکسنی دریافت نکرده بودند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ خاطرنشان کرد: از اول شیوع بیماری کرونا یک هزار و 715 مادر باردار به علت این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 975 نفر مربوط به ارومیه بود و نیز در این مدت سیزده مادر باردار به علت کرونا فوت کرده که 12 مادر باردار فوت شده با تست مثبت و یک مادر باردار با تست منفی بودند.

در این جلسه قرارگاه، مستند تهیه شده توسط روابط عمومی از افتتاح پایگاه واکسیناسیون کودکان و اکیپ سیار واکسیناسیون در روستای بادکی، گزارش وضعیت مرکز آموزشی درمانی جامع زنان، گزارش روسای کارگروههای بهداشت، درمان و غذا و دارو در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه های سال آتی این حوزه ها و نیز پیگیری مصوبات جلسه قبلی مورد بررسی قرار گرفتند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا