اخبار
کد خبر : 15245 ۱۴۰۰/۱۲/۲۲   ۰۸:۲۷:۰۳

امسال؛
16 فقره پرونده تخلف ارزی در آذربایجان غربی تشکیل شد

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل 16 فقره پرونده تخلف ارزی در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، ایرج مرندی در گفتگویی اظهار کرد: با بررسی پرونده اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات اقلام ضروری کشور در سال جاری، 16 فقره پرونده تخلف ارزی با عنوان عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از 92 میلیارد ریال تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و کنترل عملکرد بازار در سطح عرضه 145 هزار و 872 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان انجام شده است.

مرندی اضافه کرد: بازرسی‌های انجام شده طی 11 ماهه امسال منتج به تشکیل 10 هزار و 51 فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از شش هزار و 248 میلیارد ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از چهار هزار و 96 مورد شکایات و گزارش های مردمی از طریق سامانه 124 ستاد خبری، مراجعه حضوری و ارسال شکایت مکتوب به ستاد خبری سازمان صمت استان واصل شده است.

وی عنوان کرد: از کل شکایات مردمی واصله به سازمان بعد از بررسی و رسیدگی یک هزار و 900 مورد متخلف و یک هزار و 930 مورد غیر متخلف شناخته شد که نتیجه حاصله به شاکیان اطلاع رسانی شد و همچنین 266 مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

مرندی تأکید کرد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم فروش کالا، انبار کالاهای اساسی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره را از طریق سامانه شبانه روزی 124 و یا مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا