اخبار
کد خبر : 15240 ۱۴۰۰/۱۲/۲۱   ۲۱:۵۹:۳۶

به منظور تنظیم بازار؛
۶۰۰ تن مرغ منجمد در بین روستاییان آذربایجان غربی توزیع شد

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به منظور تنظیم بازار مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان و شب عید، ۶۰۰ تن مرغ منجمد در بین روستاییان استان توزیع شده است. 

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان که با حضور معاون بازرسی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبینار با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی با موضوع تنطیم بازار شب عید برگزار شد، بر لزوم تشدید نظارت و بازرسی ها در ایام پایانی سال مشرف به عید نوروز و ماه مبارک رمضان و برخورد جدی با متخلفان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: تعداد چهار هزار و ۷۳۸ واحد نانوایی در سطح استان فعال است که با توجه به بازرسی های انجام گرفته در طی ماه های اخیر، ۵۰ درصد پرونده تخلفات مربوط به حوزه آرد و نان است.

کرامتی تصریح کرد: با توجه به این که نان قوت غالب مردم است باید نظارت و بازرسی ها بر نحوه فعالیت واحدهای نانوایی بیش از پیش افزایش یابد.

فرمانده قرارگاه تامین امنیت غذایی استان در ادامه با بیان اینکه شکر، برنج و روغن تنظیم بازاری مورد نیاز مصرفی مردم استان تامین شده و در حال توزیع است و نیاز است با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال آهنگ حمل اقلام به استان و روند توزیع تسریع یابد.

* روند مطلوب توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه بازرگام

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به روند مطلوب توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه بازرگام در استان، افزود: در تلاش هستیم زیرساخت های لازم برای افزایش خدمات دهی به مردم از طریق اینترنتی را ارتقا دهیم .

میر جمال ساداتی اضافه کرد: یک هزار و 100 تن میوه شب عید در جهت تنظیم بازار میوه شب عید تدارک و در انبارهای سازمان تعاون روستایی ذخیره سازی شده است که با آغاز اجرای طرح تنطیم بازار میوه همزمان با سراسر کشور توزیع خواهد شد.

* جوجه‌ریزی پنج میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه

در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با اشاره به جوجه ریزی پنج میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه سال جاری گفت: از این میزان جوجه ریزی پیش بینی می شود ۳۲۰ تن گوشت مرغ تولید شود.

رضا یوسفی رضایی با اشاره به جوجه ریزی سه میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در اسفند ماه نیز گفت: با توجه به میزان جوجه ریزی بهمن و اسفند ماه سال جاری، هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال، شب عید و ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

*توزیع ۲۹۴۵ تن گوشت مرغ و قرمز منجمد تنظیم بازاری در آذربایجان غربی     

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی هم گفت: در ماه‌های اخیر دو هزار و ۸۰۰ تن مرغ منجمد و ۱۴۵ تن گوشت قرمز منجمد در سطح فروشگاه های استان توزیع شده است.

داود قربان نژاد افزود: در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان نیز گوشت مرغ و قرمز منجمد مصرفی مردم استان به اندازه کافی در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره سازی شده است و هیج گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در حال حاضر نیز در حال توزیع در بین واحدهای عرضه  هستیم .

وی تصریح کرد: تاکنون از طریق سامانه بازرگام ۲۱ تن مرغ منجمد یه صورت اینترنتی توزیع شده است و ادامه دارد.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان ادامه داد: در حال حاضر ۸۷۱ هزار تن مرغ منجمد در سردخانه های پشتیبانی استان ذخیره سازی شده است و این کار استمرار دارد

قربان نژاد خاطرنشان کرد: هفت میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار برای تولید جوجه یک روزه جذب استان شده که از این میزان پنج میلیون و ۵۰۰ قطعه جوجه یکروزه تولید شده است.

وی اضافه کرد: به منظور تنظیم بازار مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان ۶۰۰ تن مرغ منجمد در بین روستاییان استان توزیع شده است و ۶۰۰ تن نیز در مرحله دوم توزیع می‌شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان بیان کرد: تا کنون ۱۵۰ تن تخم مرغ نیز در سطح فروشگاه های استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در طی سال جاری حدود ۸۵ هزار و ۷۰۰ تن ذرت و ۱۰۷ هزار تن جو و ۶۰ هزار و ۱۴۵ تن سویا نیز بین واحدهای تولیدی مرغداری و دامداری ها توزیع شده است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا