اخبار
کد خبر : 1524 ۱۳۹۴/۱۱/۰۲   

راه اندازی دوربین های ثابت کنترل ترافیک در جاده های آذربایجان غربی

سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی از نصب و راه اندازی دوربین های ثابت کنترل ترافیک در جاده های آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی اسلامنور در دهمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان که به منظوربررسی عملکرد دستگاه های عضو این کمیسیون تشکیل شد، اظهار کرد: محورهای ارتباطی استان از محورهای پرترددی است که برای کاهش حوادث و افزایش توان عملیاتی پلیس در نظارت برجاده ها باید نصب سامانه های کنترلی در اولویت قرارگیرد.

وی بر نقش آموزش درکاهش حوادث رانندگی تاکید کرد و گفت: حوادث رانندگی و جان باختن هزاران نفر بر اثر این حوادث سالانه خسارت های هنگفتی را در ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی به جامعه وارد می سازد که باید با این معضل بزرگ به صورت ریشه ای برخورد کرد.

اسلامنور افزود: آموزش فرهنگ صحیح ترافیک در سنین پایه ای کودکان بویژه درمدارس وخانواده دراصلاح فرهنگ و رفتارترافیکی جامعه تاثیر مستقیم و موثری دارد که باید جزوه ها و برنامه های آموزشی مناسب و کارآمدی تدوین شود و به رانندگان و کاربران اصلی جاده و اقشارجامعه ارائه شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: تعلیم و آموزش قوانین رانندگی تنها به رانندگان مربوط نمی باشد و باید عابرین پیاده نیز با این قوانین آشنا شوند.

اسلامنور همچنین اظهار داشت: کنترل و نظارت بر تردد خودروها در جاده ها و معابر شهری در نظم دهی ترافیکی و کاهش حوادث تاثیر مستقیم دارد و تا کنون پلیس با حضور موثر خود در جاده ها توانسته به نحو شایسته ای نقش آفرین باشد و باید با تجهیز و استفاده از امکانات پیشرفته الکترونیکی پلیس را در انجام ماموریت هایش یاری رساند.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه شناسایی نقاط حادثه خیرجاده های استان گفت:در این طرح که با همکاری گروه های فنی شهرستان ها در حال انجام است بیش از 70 نقطه پرحادثه شناسایی شده که تا پیش ازپایان امسال افزون بر 50 نقطه و محل ساماندهی و اصلاح خواهد شد.

داریوش نصر با بیان اینکه کاهش حوادث رانندگی و افزایش ایمنی سفر در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد، افزود: ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه در اولویت کاری این سازمان است و برای آن از تمامی منابع اعتباریی که امکان پذیر است هزینه های مورد نیاز را تامین خواهیم کرد تا پیش از پایان سال این نقاط اصلاح شوند.

سرهنگ کمال حسین زاده جانشین فرماندهی پلیس راه آذربایجان غربی نیز در ادامه درخصوص آمار حوادث رانندگی استان گفت: در 9 ماه گذشته از سال جاری 342 نفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده های استان جان باخته اند که این میزان درمقایسه با مدت مشابه پارسال 8 درصد کاهش یافته است.

در ادامه این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات اداره کل راه وشهرسازی استان در اصلاح هندسی و رفع مناطق پرحادثه استان ارائه شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا