اخبار
کد خبر : 15237 ۱۴۰۰/۱۲/۲۰   ۲۳:۰۰:۵۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد؛
ضرورت ارائه تائیدیه تست منفی PCR توسط مسافران ورودی از عراق

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر ضرورت ارائه تائیدیه تست منفی PCR   و یا گواهی تزریق دو نوبت واکسن کرونا توسط تمام مسافران ورودی از کشور عراق تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، احسان ریخته‌گر عصر امروز در بازدید از پایگاه مراقبت بهداشت مرزی تمرچین از نحوه مراقـبت و کنترل کرونا و دیگر بیماری‌های واگیر مسافران ورودی از این مرز بازدید کرد.

وی در این بازدید از انجام کامل مراقـبت سنـدرمیک مســافران ورودی و انجام نمونهگیری مجدد از افراد علامتدار بیماری کرونا را خواستار شد.

معاون بــهداشت دانـــشگاه استان افزود: بی شک غربالگری صــحیح مســافران در نقـطه صفر مرزی تاثیـر بسـیار مهمی در کنترل بیماری ها دارد و با توجه به همه گیری بیماری کرونا این مسئله اهمیت بیشتری ییدا کرده که خوشبختانه این امر به خوبی و با دقت بسیار زیادی در این پایگاه انجام می شود.

ریخته گر افـزود: سرعـت عمل کارکنان پایـگاه در هــنگام ورود و خــروج مســافران بسیــار مهــم است و کارکنان بهداشتی باید به این امر دقت کافی داشته باشند تا دستــورالعمل های بهـداشتـی برای غربالگری و شناسایی بیماران احتمالی در کمترین زمان و با بیشترین دقت انجام شود تا مشکلی برای مسافران به وجود نیاید.

وی در دیداری که با مسئول پایانه مرزی در تمرچین داشت به این مطلب تاکید و پایانه مرزی را پیشانی و ویترین کشور در اولین مواجهه مسافران خارجی دانست و گفت در صورتی که از بدو ورود مسافران رعایت پروتکل‌ها توسط کارکنان پایانه را ببینید بر اهمیت این پروتکل‌ها پی خواهند برد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا