اخبار
کد خبر : 15229 ۱۴۰۰/۱۲/۱۹   ۱۴:۴۶:۵۴

در ارومیه انجام شد؛
کشف و امحاء 5 تن رب گوجه‌فرنگی غیرقابل ‌مصرف

 

کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از کشف و امحای پنج تن رب گوجه‌فرنگی غیرقابل ‌مصرف در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، عطا کشتیبان در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در راستای اجرای قوانین و ضوابط بهداشتی کارشناسان معاونت غذا و دارو در انجام یک بازرسی سرزده در خارج از وقت اداری از یک واحد تولیدی رب گوجه‌فرنگی واقع در سطح شهر ارومیه پس از بازرسی توانستند پنج تن رب کپک‌زده در داخل بشکه‌ها که در قسمتی از کارخانه مخفی‌شده بودند را توقیف کنند.

وی افزود: پس از ضبط و توقیف این مقدار رب گوجه‌فرنگی به مدیر و مسئول فنی کارخانه تولیدی اعلام شد تا قبل از تعیین و تکلیف محموله از جابجایی و دخل و تصرف در محموله توقیفی به جد خودداری کنند.

این کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی تصریح کرد: از نمونه‌های توقیفی نمونه‌برداری شد و جهت انجام آزمایش به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو ارسال و بعد از انجام آزمون‌های مربوطه نتایج حاکی از آلودگی شدید میکروبی و غیرقابل قبول بودن آن‌ها بود که پس از تصمیم‌گیری و اعلام رأی در کمیته فنی، رأی بر امحاء این مقادیر رب گوجه‌فرنگی در سایت پسماند شهرداری صادر شد.

کشتیبان اعلام کرد؛ در مورخ 15 اسفندماه پس از اخذ تمام مجوزهای لازم از سازمان محیط‌ زیست و شهرداری ارومیه با حضور نمایندگان واحد تولیدی و کارشناسان معاونت غذا و دارو و مسئول واحد پسماند شهرداری اقدام به امحاء آن‌ها شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا