اخبار
کد خبر : 15226 ۱۴۰۰/۱۲/۱۹   ۱۴:۰۴:۵۷

رییس کل دادگستری استان:
۸۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی باید تعیین مالکیت شود

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش بخش قابل توجهی از ورود پرونده‌ها به دادگستری می‌شود که در این راستا باید ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تعیین مالکیت شود.

به گزارش نای قلم، ناصر عتباتی امروز در جلسه بررسی قانون حدنگار (کاداستر) در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: اجرای طرح حدنگار در تثبیت مالکیت‌ها بسیار موثر است و از هرگونه تجاوز و تعدی به منابع طبیعی و ملی جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: در این راستا در بخش منابع طبیعی به خوبی عمل شده و برای بیشتر از ۹۵ درصد منابع طبیعی سند جامع حدنگار ثبت شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این راستا نیز آذربایجان‌غربی در کشور حائز رتبه اول شده است که باید از این ظرفیت برای تثبیت مالکیت بخش کشاورزی بهره برد.

عتباتی ادامه داد: باید تلاش شود در بحث عرصه های کشاورزی استان هم سند جامع حدنگار به نحو مطلوب اجرایی شود و برای نیل به این منظور باید برنامه ریزی با همکاری و همراهی همه انجام شود.

در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و طرح مربوط به ثبت اراضی کشاورزی در کمیسیون رفع تداخل با حجم و سرعت بیشتر برای حصول نتایج مطلوب، به تصویب رسید.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا