Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15220 ۱۴۰۰/۱۲/۱۹   ۱۰:۲۲:۵۹

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در آذربایجان غربی

 

رئیس پلیس‌فتا آذربایجان‌غربی از شناسایی و دستگیری عامل انتشار عکس‌های شخصی در شبکه اجتماعی خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس، مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار عکس‌های شخصی و خانوادگی وی باعث هتک حیثیت و ایجاد مشکلات روحی و روانی شده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با بهره‌گیری از تحقیقات فنی و پلیسی متهم به هویت معلوم توسط پلیس شناسایی و با رعایت حقوق شهروندی به پلیس فتا انتقال داده شد.

او ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد شاکی پرونده خود تصاویر شخصی را در اختیار فرد خاطی قرار داده و وی جهت انتقام جویی اقدام به انتشار آن تصاویر کرده است.

نصرتی به شهرواندان توصیه کرد، در فضای مجازی به هیچ عنوان به افراد ناشناس و غریبه اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی و خصوصی خود را در اختیار آنان قرار ندهید، چرا که اینگونه اطلاعات می‌تواند مورد سوء‌استفاده قرار گیرد و باعث ایجاد مشکل و سلب آسایش هموطنان شود.

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا  استفاده از سایت این پلیس‌ به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ سوالات خود در خصوص فضای مجازی را مطرح و کارشناسان در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

*سرکرده اراذل و اوباش ارومیه در دام پلیس

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری سرکرده اراذل و اوباش در ارومیه طی عملیات ضربتی پلیس امنیت عمومی، خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ ایرج حسنخانی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: نظم و امنیت جامعه و آسایش مردم خط قرمز پلیس است و پلیس در برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت از هیچ تلاشی دريغ نمي‌كند.

 وی افزود: در پي دريافت گزارشی مبنی بر اینکه  2 نفر از اراذل و اوباش معروف با قدرت‌نمایی، ایجاد درگیری و مزاحمت در محلات شهرستان ارومیه موجب سلب آسایش عمومی و نگرانی شهروندان شده‌اند، پیگیری پلیس در اين خصوص آغاز شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات فني، تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته، متهمان که از افراد سابقه‌دار و اراذل و اوباش بودند را در مخفیگاهشان شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی آنها را در یک عملیات ضربتی به همراه همدستانشان دستگیرکردند.

 وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی قمه و شمشیر کشف شد، افزود: در این عملیات دو نفر اراذل و اوباش سطح یک  و  دوازده نفر اراذل و اوباش نوظهور دستگیر و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

حسنخانی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس براي برقراری نظم و امنیت و ارتقاء احساس آرامش در بین مردم با مخلان نظم و امنیت به طور قاطع و قانوني برخورد مي‌كند.

*کشف بیش از ۳۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در بوکان

فرمانده انتظامی بوکان از کشف بیش از ۳۳۰ هزار عدد موادمحترقه دست ساز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ سلمان حیدری در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در اجرای اقدامات پیشگیرانه درخصوص حوادث چهارشنبه آخرسال و برابر اطلاعات واصله مبنی بر تهیه و توزیع مواد محترقه در یکی از محلات شهرستان بوکان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل دپوی مواد محترقه شده و با هماهنگی‌های قضایی، طی عملیاتی هماهنگ و برنامه ریزی شده و بازرسی از محل، حدود ۳۳۸ هزار عدد مواد محترقه دست ساز کشف و یک نفر متهم نیز دستگیر شد.

رئیس پلیس بوکان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضایی گفت: متهم در محل سکونت خود اقدام به تهیه و ساخت مواد محترقه و آماده سازی برای روز‌های پایانی سال می‌کرد که با اقدام به موقع پلیس مواجه شد.

حیدری اضافه کرد: ساخت، نگهداری، جابجایی و استفاده از مواد محترقه هرسال متاسفانه باعث حوادث بسیار تلخی می‌شود و نوروز را به کام خانواده‌ها تلخ می‌کند و امسال نیز شاهد چنین حوادثی در سطح کشور بودیم و پلیس به منظور حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از چنین حوادثی، ضمن مقابله با تهیه و توزیع و قاچاق مواد محترقه، برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در سطح جامعه تدوین و ارائه می‌نماید.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا