اخبار
کد خبر : 15214 ۱۴۰۰/۱۲/۱۷   ۲۱:۴۴:۳۱

در قالب طرح آموزش تلفیقی-فراگیر محقق شد؛
تحصیل 2628 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی آذربایجان غربی

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تعداد 2 هزار و 628 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در قالب آموزش تلفیقی-فراگیر در 405 مدرسه پذیرا و 33 مدرسه پشتبان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش نای قلم، عیسی محمدی امروز در کمیته تخصصی راهبری فراگیرسازی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی برای تمام کودکان واجب التعلیم، ایجاد آمادگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت ورود به عرصه جامعه و زندگی کردن در کنار سایر افراد و ایجاد زمینه های لازم برای بهبود شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه مهمترین  اهداف آموزش تلفیقی-فراگیر است.

وی با اشاره به رویکرد عدالت محوری و یکپارچه شدن فرآیند تعلیم و تربیت گفت: جای‌دهی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی (به جز دانش آموزان گروه های با کم توانی ذهنی چند معلولیتی یا نارسایی چندگانه) در تمام دوره های تحصیلی با توجه به توانمندی آنان امکان پذیر است.

محمدی با تشریح فرآیند تشخیص و جای‌دهی آموزشی دانش آموزان مشمول آموزش تلفیقی-فراگیر اذعان کرد: در هر مدرسه پذیرا حداقل شش و حداکثر به تعداد 15 درصد جمعیت دانش آموزان آن مدرسه، دانش آموز تحت پوشش آموزش‌های تلفیقی –فراگیر ثبت نام می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شاخص نسبت دانش آموزان تلفیقی به کل دانش آموزان، 0.34 درصد هدفگذاری شده بود که 0.39 درصد محقق شده است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا