اخبار
کد خبر : 15212 ۱۴۰۰/۱۲/۱۷   ۲۱:۲۹:۲۹

تا ۲۲ اسفندماه امسال؛
پرداخت هرگونه خسارت فقط در قالب بیمه / مهلت بیمه‌گری محصولات تمدید شد

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مهلت بیمه‌گری محصولات باغی و زراعی تا 22 اسفندماه سال جاری تمدید شده است.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: پرداخت هرگونه خسارت فقط در قالب بیمه کشاورزی امکان‌پذیر است به همین دلیل باید تولیدکنندگان بخش کشاورزی نسبت به بیمه‌کردن محصولات خود اقدام کنند تا در آینده با مشکلی روبرو نشوند.

وی افزود: در سال زراعی جاری تاکنون، بیش از 108 هزار هکتار از اراضی زراعی و 13 هزار و 116 هکتار از باغات تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته اند و بیمه دام سبک و سنگین بیش از 255 هزار راس، طیور 25 میلیون قطعه و آبزیان نیز بیش از 518 هزار قطعه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی از مزایای بیمه کشاورزی مهمترین راه افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین جامعه هدف و گسترش روزافزون آن است.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه فرهنگ بیمه در بین کشاورزان باید برنامه های آموزشی از طریق صندوق توسعه و برنامه های ترویجی تهیه و از ظرفیت صدا و سیما در جهت افزایش اطلاع رسانی در این زمینه استفاده شود.

در ادامه بیت‌اله صادق‌زاده معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی، گزارشی از آخرین وضعیت بیمه محصولات کشاورزی ارائه کرد و گفت: اعلام به موقع تعرفه‌های بیمه کشاورزی، توجه به معیشت کشاورزان و همخوانی آن با میزان حق بیمه، افزایش همخوانی و هماهنگی میان غرامت پرداختی و میزان خسارات، رفع مشکلات کارگزاران بیمه و توسعه آموزش و اطلاع‌رسانی از مواردی است که می‌تواند به توسعه بیمه کشاورزی در استان است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا