اخبار
کد خبر : 15209 ۱۴۰۰/۱۲/۱۶   ۲۳:۲۴:۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
روند نزولی کرونا در آذربایجان غربی آهسته‌تر است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کرونا در خیلی از استان‌ها روند نزولی دارند ولی به علت دیر وارد شدن استان به پیک، روند نزولی در این استان آهسته‌تر است

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد امروز در جلسه وبیناری ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹ اظهار کرد: کاهش مراجعان سرپایی و بستری در استان مشهود است، در حال حاضر 538 بستری کرونایی در کل استان وجود دارد که 50 درصد این موارد بستری در ارومیه هستند.

وی با تاکید بر این نکته که کاهش موارد بستری به معنی اتمام موج کرونا نیست، اضافه کرد: به علت تزانزیت بودن استان برای کشورهای همسایه، نظارت بر پایانه های مرزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ولی‌زاد تصریح کرد: همچنان بر انجام واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و درمان بیماران تاکید می کنیم.

وی با تاکید بر "سامانه ایران من" یادآور شد: روند نزولی کرونا فرصتی برای تکمیل "سامانه ایران من" است به طوری که نقش دانشگاه علوم پزشکی در این سامانه پررنگ‌تر شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ هم در این جلسه گفت: در هفته اخیر میانگین مراجعان سرپایی روزانه 399 نفر، بستری 110 نفر، بستری در  ICU، 181نفر و آمار فوتی با آزمایش PCR  مثبت شش نفر و آمار فوتی با آزمایش PCR منفی چهار نفر بود.

سیدجلیل موسوی افزود: 9 شهر در استان در وضعیت قرمز، چهار شهر نارنجی و چهار شهر در وضعیت زرد هستند.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 15 هزار و 392 دوز واکسن تزریق شده و شهرهای پیرانشهر، سردشت، چایپاره، خوی و ماکو همچنان در واکسیناسیون عقب هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: در مراجعات سرپایی 50 درصد کاهش، در بیماران بستری 21.5 درصد کاهش و در بیماران بستری در بخش ICU 4 درصد نسبت به هفته قبل کاهش وجود دارد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ ادامه داد: با توجه به اینکه کاهش بیماران به منزله اتمام بیماری نیست، همت و تلاش خود را در زمینه واکسیناسیون باید افزایش دهیم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مسئولان و مردم را به رعایت این موارد تشویق و ترغیب کنیم.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا