اخبار
کد خبر : 1520 ۱۳۹۴/۱۱/۰۱   

دستگاه های اجرایی برنامه های خود را برای دوران پسابرجام ارائه دهند

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی از دستگاه های اجرایی استان خواست برنامه های خود را برای شرایط پسابرجام ارائه دهند.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، با تبریک اجرایی شدن برجام گفت: لازم است دستگاه های اجرایی استان برنامه های خود را برای شرایط پسابرجام که یک فرصت جدید اقتصادی برای کشور است، بویژه در عرصه ایجاد اشتغال برای جوانان ارائه دهند.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال، دستگاه های استانی برنامه های اشتغال مربوط به حوزه خود را به دبیرخانه کارگروه اشتغال ارائه کنند تا این پیشنهادات و برنامه ها برای تصمیم گیری و تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و در سال آتی، نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام شود.

معاون استاندار همچنین بر ضرورت حضور مدیران عضو کارگروه اشتغال استان در جلسات این کارگروه تاکید و خاطرنشان کرد: اشتغال موضوعی نیست که بی اهمیت از کنار آن بگذریم بلکه همانطور که ریاست محترم جمهور فرمودند، مشکل اصلی کشور در حال حاضر مساله اشتغال است و ضرورت دارد در راستای رفع این معضل، برنامه ریزی و اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: برای رفع مشکل اشتغال، اولا باید برنامه داشته باشیم، ثانیا این برنامه ها استمرار داشته باشند و نکته بعدی اینکه نسبت به اجرای برنامه ها، جدیت و اهتمام کافی وجود داشته باشد.

کهوریان در ادامه ثبت دقيق اطلاعات مشاغل جديد در سامانه ملي رصد اشتغال را از دستگاههای اجرایی خواستار شد و گفت: سامانه ملی رصد به منظور ثبت اشتغال ایجاد شده و دستگاه‌های اجرایی موظفند که اطلاعات مربوط به اشتغالزایی را به صورت الکترونیکی در این سامانه وارد کنند.

وی همچنین از دبیرخانه کارگروه اشتغال استان خواست، جلسه ای را برای آشنایی مدیران با سامانه رصد و نحوه ورود و ثبت اطلاعات اشتغال در آن برگزار کند.

در ادامه نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال استان، گزارشی از میزان اشتغال ثبت شده توسط دستگاههای اجرایی استان در سامانه ملی رصد اشتغال ارائه کرد.

مدیران و نمایندگان دستگاه ها نیز در این جلسه، توضیحاتی را در خصوص میزان اشتغالزایی مربوط به حوزه خود ارائه کردند.

گفتنی است، کارگروه تخصصی اشتغال استان ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و به ریاست معاون برنامه ریزی استاندار و دبیری رییس واحداستانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

تعیین فعالیت های اولویت دار از نظر استفاده از تسهیلات بانکی با رعایت تصمیمات شورای عالی اشتغال، بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بخش های مختلف اقتصادی با اولویت ایجاد اشتغال در مناطق توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته استان، وضعیت بازار کار و ارایه راه حل جهت کاهش میزان بیکاری در سطح استان، هماهنگی در سیاست ها و خط مشی های اجرایی به منظور هدفمند نمودن آموزش ها و تطبیق آن با نیاز بازار کار و شناسایی امکانات و محدودیت های آموزش فنی و حرفه ای استان و تشویق بخش غیردولتی برای ایجاد مراکز آموزشی مورد نیاز از وظایف کارگروه تخصصی اشتغال است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا