اخبار
کد خبر : 15196 ۱۴۰۰/۱۲/۱۵   ۱۸:۵۶:۲۸

پس از ۱۶ سال تعطیلی؛
فعالیت دوباره واحد تولید روغن موتور در ارومیه آغاز می‌شود

 

واحد تولید روغن موتور در ارومیه پس از ۱۶ سال تعطیلی به زودی به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش نای قلم، این واحد تولیدی که با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان در سال ۸۲ با تولید انواع روغن خودرو، گریس، ضدیخ و آب رادیاتور آغاز به فعالیت کرده بود، تعطیل شد.

 غلامحسین کسری سرمایه گذار و مدیر عامل این واحد تولیدی راکد علت اصلی تعطیلی را واگذار نشدن مجوز سوخت گاز اعلام کرد و گفت: بعد از یک سال برای رفع مشکل گاز این بار بانک به علت تاخیر در پرداخت اقساط تسهیلات یک میلیارد تومانی اجازه فعالیت نداد.

 معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان غربی پس از بازدید از این واحد تولیدی راکد و برگزاری یک جلسه دو ساعته با حضور اعضاء کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید و مدیران بانک ملی از توافق برای رفع مشکل خبر داد.

 نادر صادقی گفت: در این جلسه مصوب شد که ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای شروع مجدد فعالیت تولیدی توسط بانک ملی پرداخت و پس از آغاز بکار اقساط جدید و بدهی قبلی پرداخت شود.

 دومین واحدی یکشنبه های صنعت این هفته واحد تولید تریلرسازی با ۱۱ نوع تریلی مختلف بود که مهمترین مشکل آن نداشتن مجوز واردات محور تریلی برای تولید با ظرفیت صد درصدی آن بود که پس از بحث و بررسی راهکارهای رفع مشکل مورد بررسی قرار گرفت.

 صادقی معاون با اشاره به روند رو به رشد رفع موانع تولید در استان گفت: از ۸۰ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در یکشنبه های تولید ۳۳ مصوبه اجرایی شده است و هفت مصوبه برای بررسی به کارگروه ملی ارجاع داده شده است.

 از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان غربی ۲۰۰ واحد راکد وغیر فعال وجود دارد که چشم انتظار مصوبات کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید برای فعالیت دوباره است.

با راه اندازی دوباره این تعداد واحد راکد بیش از یک هزار نفر دوباره مشغول به کار می‌شوند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا