اخبار
کد خبر : 1519 ۱۳۹۴/۱۰/۳۰   

آذربایجان غربی؛ جزو پنج استان نمونه گردشکری کشور

سال هاست که صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت درآمد زا در دنیا جا افتاده است و تجربه نشان داده که این صنعت توان متحول کردن اقتصاد را دارد به شرط آنکه زیرساخت های گردشگری همچون امکانات، تسهیلات، وسایل ارتباط جمعی، حمل‌ونقل، جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، اطلاعات فنی و ... مهیا باشد.

به گزارش نای قلم، صنعت گردشگری توان آن را دارد که ضمن افزایش درآمد ارزی، اشتغال ایجاد کرده و شاخص‌های اقتصادی را مثبت کند.

در این بین آذربایجان غربی، استانی غنی در زمینه گردشگری است. این را همه می دانیم. جاذبه های طبیعی، آثار باستانی و بسیاری از عوامل دیگر باعث شده که این استان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر داشته باشد.

آنگونه که معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرده از محل گردشگری خارجی در آذربایجان غربی در 9 ماه سال جاری، 60 میلیون دلار ارز عاید کشور شده است.

به گفته امامی 440 هزار نفر گردشگر خارجی در 9 ماه سال جاری از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند.

وی آذربایجان غربی را جزو پنج استان نمونه گردشکری کشور عنوان کرد و افزود: در آذربایجان غربی یک هزار و 470 اثر تاریخی به ثبت رسیده است و امسال 9 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار برای معرفی این آثار تاریخی هزینه شده است که نسبت به پارسال 80 درصد افزایش دارد.

وی همچنین با بیان اینکه گردشگران خارجی به دلیل رفتار مناسب ایرانی ها پس از بازگشت به کشورشان، مبلغ فرهنگ و آداب چند هزار ساله ما می شوند، برگزاری جشنواره ها، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، تهیه کتاب جامع گردشکری سلامت، کتابچه طبیعت گردی زیارتی به زبان های مختلف و تهیه سند جامع گردشگری به شکل تلفیقی با استان های همجوار را از مهمترین برنامه های این نهاد برای جذب گردشگر عنوان کرد.

در نهایت باید گفت که برای ارتقای صنعت گردشگری در ابتدا باید عزمی برای این کار جزم باشد و برای افزایش گردشگر برنامه ریزی صورت بگیرد تا بتوان از حضور گردشگر شغل ایجاد کرده و به عنوان منبع ورود ارز روی آن حساب کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا