اخبار
کد خبر : 15189 ۱۴۰۰/۱۲/۱۴   ۱۹:۳۸:۱۱

در حال حاضر؛
ضریب اشغال هتل‌های آذربایجان غربی كمتر از ۳۰ درصد است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌های استان کمتر از ۳۰ درصد است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند.

به‌گزارش نای قلم، جلیل جباری، امروز در دیدار فعالان و سرمایه‌گذاران گردشگری استان اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا و در سال ۱۳۹۸ میزان ضریب اشغال هتل‌های استان برابر با ۷۰ درصد بود و این روند رو به رشد ادامه داشت.

او افزود: در سال ۱۳۹۸ تعداد اقامت در مراکز اقامتی استان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۷ هزار و ۱۷۰ نفر کاهش یافته هر چند که نسبت به سال ۱۳۹۹ میزان اقامت در استان افزایش ۲۸ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای افزایش سفرها در نوروز ۱۴۰۱ اقدامات لازم برای میزبانی شایسته از مسافران با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام بوده و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی از چند هفته پیش کار خود را آغاز کرده است.

جباری گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای توسعه گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه مصمم است و با تسهیل امورات اداری و اعطای تسهیلات برای تحقق این هدف تلاش می‌کند اما در برخی موارد مشارکت دستگاه‌های اجرایی دیگر و بانک‌های عامل برای رسیدن به این هدف ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار میلیارد ریالی و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در سطح استان در حال اجرا است.

او گفت: هم‌اکنون ظرفیت تخت‌های اقامتی استان پنج هزار و ۳۳۰  تخت با دو هزار و ۲۴۱ تخت بوده که با بهره‌برداری از طرح‌های در حال ساخت این بیش از دو هزار و ۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

جباری تصریح کرد: تعداد واحدهای بوم‌گردی استان ۳۲ مورد بوده که در این واحدها ۴۵۲ تخت اقامتی وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان با بیان اینکه در سطح استان صدور ۱۸ گواهی‌نامه گردشگری سلامت صادر شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر توسعه گردشگری سلامت در استان یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا