اخبار
کد خبر : 15185 ۱۴۰۰/۱۲/۱۴   ۱۹:۲۰:۰۲

در شبانه‌روز گذشته؛
91 بیمار کرونایی در آذربایجان غربی بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شبانه‌روز گذشته، ۲۰۲ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۹۱ نفر از این تعداد در مراکز درمانی بستری شدند.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۶۱۲ نفر رسیده است.

وی افزود: از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۳۸ نفر در ارومیه ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۸۵ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۵۰ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

ولی زاد اضافه کرد: در این مدت پنج بیمار شامل چهار نفر در ارومیه و یک نفر در خوی جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و 431 نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز در استان کاهش یافت، گفت: بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی کشور ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

ولی زاد افزود: اعلام وزارت بهداشت از روز شنبه ۱۴ اسفند ارومیه، پلدشت، تکاب، چالدران، چایپاره، خوی، سلماس، شوط و نقده در وضعیت قرمز قرمز، بوکان، شاهین دژ، ماکو و میاندوآب در وضعیت نارنجی و اشنویه، پیرانشهر، سردشت و مهاباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی از افتتاح پایگاه واکسیناسیون ویژه کودکان در ارومیه خبر داد و عنوان کرد: در راستای تحقق دو راهبرد انجام واکسیناسیون حداکثری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جهت مبارزه با کرونا لازم است کلیه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و مردم نهاد با تمام ظرفیت پای کار باشند.

ولی زاد گفت: پایگاه واکسیناسیون ویژه کودکان با همکاری موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه (مکنا) در محیطی شاد و مناسب برای کودکان در اول خیابان ذاکر که همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ عصر بجز ایام تعطیل میزبان خانواده‌ها برای واکسینه شدن کودکان بالای پنج سالشان خواهد بود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا