اخبار
کد خبر : 15180 ۱۴۰۰/۱۲/۱۳   ۲۱:۴۶:۱۳

اخبار ورزشی آذربایجان غربی؛
درخشش ملّی پوشان آذربایجان غربی در آسیا

 

در ادامه رقابت های قهرمانی جوانان آسیا در تاشکند ازبکستان تیم اپه پسران ایران دست به کار بزرگی زد و با شکست تیم های مدعی قرقیزستان و عربستان بر سکوی سوم آسیا ایستاد.

به گزارش نای قلم از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی تیم اپه پسران در نخستین دیدار با نتیجه 45 بر 38 از سد قرقیزستان گذشت. در مرحله یک چهارم نهایی تیم اپه پسران ایران با نتیجه 45 بر37 از سد تیم عربستان که از برنده مدال طلای انفرادی رقابت‌ها در ترکیب خود بهره می برد گذشتند و پا به مرحله نیمه پایانی گذاشتند. در این مرحله تیم پسران اپه ایران با شکست 45 بر36 برابر هنگ کنگ قهرمان این دوره از مسابقات مشترکا با قزاقستان بر سکوی سوم آسیا ایستادند و مدال برنز رقابت‌ها را برای شمشیربازی ایران به ارمغان آوردند.

تیم اپه پسران ایران در این رقابت‌ها با ترکیب محمد برزگر،امیرحسین موشحی، یاسین نوری و مانی فراهانی و به مربیگری صادق آرامش بر سکوی سوم آسیا ایستاد. همچنین تیم پسران سابر ایران با شکست 45 بر 35 برابر قزاقستان از صعود به مرحله نیمه پایانی بازماند و درنهایت با غلبه بر هندوستان در رده پنجم این رقابت‌ها ایستادند.

محمد برزگر و یاسین نوری دو ملّی پوش شایسته استان آذربایجان غربی در این رقابت ها بودند.

* کشتی‌گیران مهابادی ۲ سهمیه کشوری کسب کردند

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: "کیان استادقادری" و "کیان گلوله" کشتی گیان این شهرستان ضمن عنوان قهرمانی آذربایجان غربی موفق به کسب سهمیه کشوری شدند.

به گزارش نای قلم، قرنی مصطفی پور روز جمعه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: تیم هیات کشتی مهاباد در مسابقات قهرمانی آذربایجان غربی در بخش آزاد موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

وی ادامه داد: در پایان این مسابقات "کیان استادقادری" در وزن ۷۰ کیلوگرم و "دیار گلوله" در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به عنوان قهرمانی و کسب سهمیه کشوری شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: "مهدی بهرامی آذر" دیگر کشتی گیر این شهرستان نیز در وزن ۵۷ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت.

مصطفی پور اضافه کرد: در همین رقابت ها تیم هیات کشتی مهاباد در جایگاه نخست تیمی قرار گرفت و تیم میاندوآب نیز سوم شد.

وی بیان کرد: نفرات برتر هر وزن به عنوان تیم منتخب آذربایجان غربی به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمه شده ورزشی دارد.

این شهرستان دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا