اخبار
کد خبر : 15174 ۱۴۰۰/۱۲/۱۳   ۱۹:۴۶:۱۴

امام جمعه ارومیه:
تأخیر در پرداخت حقوق کارگران قابل قبول نیست

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با انتقاد از برخی از موسسه ها و ادارات استان که نسبت به پرداخت دستمزد کارکنان تعلل هفت ماهه دارند، گفت: تأخیر در پرداخت حقوق کارگران و کارمندان در نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام «سید مهدی قریشی» در خطبه‌های این هفته مرکز استان اظهار کرد: موسسات باید طبق دستور رئیس جمهوری حقوق کارگران و کارکنان را به موقع و بدون تاخیر پرداخت کنند.

وی متذکر شد: در نظام جمهوری اسلامی پذیرفته نیست که اینگونه رفتارها انجام شود.

امام جمعه ارومیه افزود: متاسفانه گزارش‌هایی از استان به دست بنده می‌رسد که برخی واحدها هنوز هفت ماه است که به نیروهای خود حقوقی پرداخت نکرده‌اند، مدیران این واحدها چگونه آسوده سر بربالین می‌گذارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به مجموعه‌های حاکمیتی در خصوص نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار گفت: چرا با توجه به ثبات و کاهش نرخ ارز باید شاهد رشد سرسام‌آور قیمت اقلام باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: گرانی‌ها محرومان و ضعفا را تحت فشار قرار داده است، پیش از این قیمت ارز بهانه برای گرانی‌ها بود ولی در حال حاضر قیمت ارز در حال نزول است و بهانه‌ای قابل قبول نیست.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: نظارت بر قیمت‌ها و کنترل آن در استان با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال باید مورد توجه مسوولان قرار داشته باشد.

قریشی خاطرنشان کرد: مجموعه حاکمیتی در استان باید تلاش کنند تا در ایام پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان نظارت دقیق‌تر و مستمری بر قیمت‌ها داشته باشند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مسائل محوری آداب زندگی مومنان توجه به موضوع عقلانیت است و مسلمانان باید پایه های زندگی خود را بر محور عقلانیت بنیان‌گذاری کنند.

وی با تبریک فرارسیدن ماه شعبان این ایام پر خیر و برکت را فرصتی مغتنم برای بهره مندی از فیوضات الهی دانست و گفت: مومنان قدر لحظه به لحظه این ماه را بدانند و با انجام اعمال این ایام آنها را توشه آخرت خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه به لزوم برنامه ریزی مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر میلاد امام زمان (عج) نیز تاکید کرد و گفت: امیدواریم هیات های مذهبی و جوانان مراسم نیمه شعبان را با شکوه و به بهترین نحو ممکن در استان برگزار کنند.

وی 14 اسفند را نیز روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز نیکوکاری در کشور دانست و افزود: یکی از صفات متقیان کمک به فقرا و نیازمندان است، آن چنان که در آیات قرآن کریم نیز سفارش بیشماری در این خصوص شده است.

حجت الاسلام قریشی اظهار داشت: اما متاسفانه در آذربایجان غربی سرانه صدقه برای هر خانوار 800 تومان است که این شایسته مردم استان ما نیست.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا