اخبار
کد خبر : 15164 ۱۴۰۰/۱۲/۱۱   ۲۱:۱۴:۳۹

نتایج نظرسنجی پیو نشان داد؛
تمایل کارمندان به دورکاری در پساکرونا

 

نتایج مرکز نظرسنجی «پیو» نشان می‌دهد: برخلاف دیدگاه اولیه، دیگر شیوع کووید۱۹ دلیل اصلی دورکاری نیست و کارکنان شرکت‌ها به دلیل مزیت‌ها و فرصت‌های دورکاری مانند ایجاد تعادل میان کار و خانواده، مراقبت از کودکان، صرفه‌جویی در زمان و هزینه تردد، این سبک کار را پس از کرونا نیز ترجیح می‌دهند.

نتایج نظرسنجی پیو نشان‌ می‌دهد: ۶۱ درصد از افرادی که محل کار آنان خارج از خانه و در محیط باز است، ترجیح می‌دهند به محل کار خود نروند، در حالی که ۳۸ درصد می‌گویند که از خانه کار می‌کنند زیرا محل کارشان بسته است یا در دسترس نیست.  این درحالی است که گزارش جدید مرکز تحقیقات پیو در اوایل این بیماری همه‌گیر، درست برعکس و حاکی از آن بود که ۶۴ درصد می‌گفتند که از خانه کار می‌کنند زیرا دفتر کارشان بسته است و ۳۶ درصد گفته‌ بودند، ترجیح می‌دهند در خانه کار کنند.

تجزیه و تحلیل پیو بر اساس نتایج نظرسنجی از پنج هزار و۸۸۹ بزرگسال شاغل در ایالات‌ متحده بود که یک شغل اصلی دارند. نظرسنجی گسترده‌تر ژانویه شامل نتایج به‌دست آمده از پاسخ‌های ۱۰ هزار و۲۳۷ بزرگسال آمریکایی است که از ۲۴ ژانویه تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ حاصل شد.

افزون بر آن، ۷۶ درصد از کارمندانی که دفاترشان از قبل باز بود، عنوان کردند که دلیل اصلی آنان برای کار از راه دور در تمام یا بیشتر اوقات فقط این است که این سبک کار را ترجیح می‌دهند. در اکتبر ۲۰۲۰ حدود ۶۰ درصد از افراد، همین دلیل را برای دورکاری مطرح می‌کردند.

در نظرسنجی ژانویه ۲۰۲۲، کمتر از نیمی از کارکنان یعنی حدود ۴۲ درصد، نگرانی از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا را دلیل کار از خانه دانستند، درحالی که این رقم در اکتبر ۲۰۲۰، شامل ۵۷ درصد بود که در سال جاری میلادی کاهش یافته‌ است.

طبق این نظرسنجی، در مقایسه با سال گذشته، تعداد کمتری از کارکنان که کودکان زیر ۱۸ سال داشتند، گفتند مراقبت از کودک یک عامل مهم برای دورکاری آنان است. این میزان در سال ۲۰۲۰، شامل ۴۵ درصد بود که در سال ۲۰۲۲ به ۳۲ درصد کاهش یافته‌ است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا