اخبار
کد خبر : 15163 ۱۴۰۰/۱۲/۱۱   ۲۰:۳۷:۳۸

اتاق اصناف هشدار داد؛
خطر انفجار بادکنک‌های هیدروژنی

 

اتاق اصناف نسبت به خطرات ناشی از استفاده گازهای اشتغال‌زا و سمی برای پر کردن بادکنک توسط شهروندان و واحدهای صنفی هشدار داد.

به گزارش نای قلم به نقل از اتاق اصناف ایران، بعضی از افراد ناآگاه برای پر کردن بادکنک‌های جشن‌ و همایش به جای گاز هلیوم از گازهای اشتعال‌زا و سمی ارزان قیمت از جمله گاز هیدروژن استفاده می‌کنند که فوق‌العاده خطرناک بوده و قدرت انفجار و تخریب بالایی دارد.

اتاق اصناف همچنین در ابلاغیه‌ای با اشاره به نامه‌های مکرر اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی به اتحادیه‌ها و نهادها، اتاق‌های اصناف سراسر کشور را موظف کرد تا به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از هر گونه حوادث ناگوار به اتحادیه‌های مرتبط و واحدهای صنفی اطلاع‌رسانی لازم به عمل آورده و نظارت کافی برای عدم استفاده از گاز هیدروژن در واحدهای صنفی مزبور داشته باشند.

بنابر این گزارش، گاز هلیوم، گازی است بی‌خطر و غیرقابل اشتعال که به علت سبکتر بودن از هوا، در بالن‌ها و بادکنک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ خبری از سوی پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران مبنی بر پر خطر بودن گاز نیتروژن برای استفاده در بادکنک های جشن و مراسم منتشر شده بود که به این ترتیب اصلاح می‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا