اخبار
کد خبر : 15148 ۱۴۰۰/۱۲/۱۰   ۱۱:۱۲:۴۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
تزریق دو دوز واکسن دانشجویان الزامی است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کارت واکسن دانشجویان باید بررسی شود و تزریق دو دوز واکسن الزامی است و ترغیب برای تزریق دوز سوم هم باید انجام شود.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد شب گذشته در جلسه وبیناری ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹، اظهار کرد: تغییراتی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در کشور ایجاد شده است، آذربایجان‌غربی دیرتر وارد پیک شده است و با احتساب دو شهر باروق و چهاربرج، 12 شهر قرمز و هفت شهر در وضعیت نارنجی هستند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های حضوری دانشجویان یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان و تداوم واکسیناسیون امید است طی هفته‌های آینده پیک ششم فروکش کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تقدیر از اقدامات مناسب معاون درمان و روسای مراکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) و شهید مطهری در کاهش ازدحام بیماران در این دو مرکز آموزشی اضافه کرد: لازم است با اتخاذ تدابیری از جمله تعیین وقت و شیفت‌بندی‌ها حجم مراجعات در کلینیک تدبیر کاسته شود.

مقام عالی سلامت در خاتمه به دقت در نتایج آزمایشات PCR در آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی تاکید کرد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ هم در این نشست گفت: در طول هفته اخیر میانگین بستری روزانه 140 نفر و آمار فوتی با آزمایش PCR مثبت 9 نفر و آمار فوتی با آزمایش PCR منفی چهار نفر بود.

دکتر سیدجلیل موسوی افزود: مراجعات سرپایی سیر نزولی داشته و پیک مراجعات سرپایی را پشت سرگذاشته‌ایم در حالی که آمار بستری بالا بوده و در پیک قرار داریم و آمار فوتی ها در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: بستری‌ها در بخش‌های ICU در حال افزایش بوده که لازم است مراقبت‌ها در این بخش‌ها با دقت و حساسیت بیشتر انجام شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ یادآور شد: با آموزش علائم هشدار به کودکان و بالغان، اقناع‌سازی تزریق واکسیناسیون انجام شود.

متخصص عفونی و استاد مدیریت کیفیت که به صورت وبیناری در این جلسه حضور داشت گفت: سویه اُمیکرون با سویه دلتا تفاوت‌هایی در درگیری سیستم تنفسی دارد به طوری که سویه دلتا تمایل به درگیری دستگاه تحتانی از جمله ریه دارد و سویه اُمیکرون تمایل به درگیری سیستم تنفسی فوقانی دارد.

دکتر لامعی افزود: ظرفیت مواجهه با همه گیری‌ها باید در دانشگاه‌ها ایجاد شود و برای ایجاد آمادگی برای بحران‌ها، ظرفیت‌سازی شود.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام برای ظرفیت‌سازی، کنترل بحران بر اساس مدل‌ها است و اگر مدل نداشته باشیم اقدامات ما واکنشی خواهد بود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا