اخبار
کد خبر : 15143 ۱۴۰۰/۱۲/۱۰   ۱۰:۲۶:۱۲

در آذربایجان غربی؛
شهرک مخصوص کارگری ساخته می‌شود

 

رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی گفت: به دنبال ساخت یک شهرک مخصوص برای کارگران بخش تعاون و خانه کارگر هستیم و ۲ هزار کارگر برا‌ی خرید مسکن در این شهرک ثبت نام کرده اند.

به گزارش نای قلم، باقر خلیلی در گفتگویی در خصوص وضعیت طرح جهش تولید مسکن و نحوه مشارکت اتاق تعاون در آذربایجان غربی در این طرح اظهار کرد: متأسفانه به دلیل تجربه تلخ باقی مانده از ساخت مسکن مهر مردم در آذربایجان غربی از طرح جهش تولید مسکن استقبال خوبی نکردند.

 وی در ادامه با بیان این موضوع که  ما در اتاق تعاون استان آذربایجان غربی یک کمیسیون مشترک با خانه های کارگری این استان تشکیل داده ایم و از کارگران عضو شرکتهای تعاونی وخانه های کارگری استان آذربایجان غربی  که بیشترین تقاضا را نیز برای خرید مسکن دارند برای ساخت مسکن کارگری ثبت نام کرده ایم که حدود ۲ هزار نفر از این کارگران برای خرید مسکن ثبت نام کرده اند.

 رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی افزود: در ابتدا یک سری مشکلات از جمله این که در استان آذربایجان غربی طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی  کمبود زمین برای ساخت مسکن وجود داشت که خوشبختانه در حال حاضر این زمین‌ها نیز تأمین شده است.

خلیلی در خصوص وضعیت فعلی ساخت مسکن در طرح جهش تولید مسکن در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: در حال حاضر فقط ثبت‌نام برای خرید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است و در حال سازماندهی برای شروع ساخت وساز هستیم که ان شاءالله بتوانیم حداکثر تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کار خوبی را برای ساخت مسکن در استان آذربایجان غربی انجام بدهیم.

به گفتۀ وی شیوه‌نامه ساخت مسکن که قبلا موجود نبوده است تهیه شده است و نوع مصالح و قیمت‌ها نیز مشخص و ابلاغ گردیده و به همین دلیل برای ساخت مسکن ملی به راحتی می‌توان اقدام کرد.

این مقام مسئول در بخش تعاون در پایان خاطرنشان کرد: در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ ساخت مسکن در طرح جهش تولید مسکن در استان آذربایجان غربی با مشارکت اتاق تعاون این استان استارت خواهد خورد.

 کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا