اخبار
کد خبر : 15140 ۱۴۰۰/۱۲/۰۹   ۲۱:۳۰:۱۵

عصر امروز؛
هشتمین دیدار ادبی "چکامه‌های رجب" در ارومیه برگزار شد

 

هشتمین عصر شعر سالانه با عنوان "چکامه‌های رجب" عصر امروز به همت حوزه هنری آذربایجان غربی در محل دفتر امام جمعه ارومیه، برگزار شد.

به گزارش نای قلم، جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان آذربایجان غربی در نشستی با عنوان "چکامه‌های رجب" با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار کردند.

مسوول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی در این دیدار گفت: عصر شعر سالانه‌ی "چکامه‌های رجب" که در ماه رجب و با حضور شاعران استان برپا می‌شود، یک اتفاق مهم به حساب می‌آید.

مصطفی قلیزاده‌علیار با تأکید بر توجه ویژه‌ی مقام معظم رهبری به هنرمندان و شاعران اظهار کرد: برگزاری جلسات دیدار شاعران با مقام معظم رهبری در نیمه‌ی ماه رمضان در جهت‌دهی شعر مؤثر بوده و تأثیر مثبتی بر این حوزه‌ی ادبی می‌گذارد.

وی سپس تصریح کرد: برگزاری نشست سالانه امام جمعه ارومیه با شاعران نیز نشانه این است که ایشان برای شاعران احترام قائل هستند و این حس اعتماد به نفس را در آنها تقویت می‌کند.

مجری هشت دیدار سالانه "چکامه‌های رجب"، تصریح کرد: این نشست‌ها و رهنمودها، شعر و شاعران را در زمینه شعر آیینی، انقلابی و متعهد جهت‌دهی می‌کند.

قلیزاده‌علیار همچنین با بیان اینکه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بانوان شاعر در عرصه ادبی نقش‌آفرین هستند، خاطرنشان کرد: امروز در آذربایجان غربی بانوان موفقی داریم که به شکل جدی در این زمینه شعر و ادبیات فعالیت می‌کنند.

وی سپس از چاپ و انتشار کتاب مجموعه شعر «آن مرد بی‌تکرار» خبر داد و گفت: این کتاب در وصف سردار شهید قاسم سلیمانی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی چاپ و منتشر شده است.

این پژوهشگر و روزنامه‌نگار اضافه کرد: این کتاب، مجموعه‌ای از اشعار ترکی و فارسی ۶۰ نفر از شاعران استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی است که در قالب ۸۰ قطعه شعر منتشر شده است.

قلیزاده علیار ادامه داد: در این مجموعه شعر، آثار هفت نفر از شاعران شهرستان ارومیه چاپ و منتشر شده است.

به گفته وی، تبسم رضازاده‌ شدتی، مصطفی قلیزاده‌علیار، سعید سلیمان‌پور، وحید طلعت، فتح‌الله یگانه راد، سید تیمور سیدجامعی و صادق بشیرلی (عضو افتخاری کانون شعر حوزه هنری استان از عراق) از شاعرانی هستند که آثار ادبی آنها در به زبان های ترکی آذربایجانی و فارسی در این کتاب منتشر شده است.

گفتنی است در این نشست که با حضور منصور امامی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، احد هوشمند قره‌باغ رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی، سردار کریم علی‌نژاد فرمانده پادگان مالک اشتر، هاشمی معاون فرهنگی سپاه شهدای استان و جمعی از شاعران شمال، مرکز و جنوب استان در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، 22 نفر از شاعران اهل تشیع و تسنن به زبان ترکی آذربایجانی، فارسی و کردی به شعرخوانی در موضوعات مختلف از جمله شعرهای آیینی در مدح پیامبر اسلام (ص) و خاندان ایشان و شهید سردار قاسم سلیمانی پرداختند.

همچنین یک نسخه کتاب مجموعه شعر «آن مرد بی‌تکرار» توسط مسوول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان به امام جمعه ارومیه اهدا شد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا