اخبار
کد خبر : 1514 ۱۳۹۴/۱۰/۳۰   

مسائل اجتماعی نباید صرفا به دست دولت مدیریت شود

استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد در واکاوی، شناسایی ابعاد عمیق و ریشه‌کنی معضلات و آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های اجرایی هدف‌دار دولت یازدهم است.

به گزارش نای قلم، چرا که به نظر می رسد پرداختن به مشکلات و آسیب‌‌های اجتماعی تنها بر عهده یک دستگاه یا نهاد دولتی نیست بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال در حوزه‌های اجتماعی باید با مشارکت و حضور جدی در این عرصه به سهم خود در حل و فصل معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی به ایفای نقش بپردازند.

در همین راستا تاکنون در حوزه‌های مختلف اجتماعی همچون مبارزه با اعتیاد، محیط زیست و موارد دیگر سازمان‌های مردم‌نهاد با در اختیار داشتن نیروهای فکری و اجرایی فعالیت‌های گوناگونی در جهت حل و فصل برخی از معضلات جامعه انجام داده‌اند و حتی توانسته‌اند اثرات مثبت و کم هزینه‌ای داشته باشند.

از این رو ضروری است تأثیر نهادهای مدنی  بر سیاست‌سازی و سیاستگذاری بیشتر شود، از دولتی عمل کردن گذر کرد و به سمت اجتماعی عمل کردن گام برداشت چرا که دولت به تنهایی قادر به حل مسائل اجتماعی نیست و نمی‌تواند یکه تاز و عنصر بی بدیل و پرقدرت در فهم مسائل باشد.

موضوعی که مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز تاکید می کند.

هوشنگ عطاپور امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار می دارد: با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت های مردمی، می توان گام های مثبت و جدی در عرصه اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر که یکی از استراتژی های ستاد مبارزه با  مواد مخدر کشور است، برداشت.

وی می افزاید: موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در سطح استان با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

عطاپور با بیان اینکه مسائل اجتماعی نباید صرفا به دست دولت مدیریت شود، اظهار می دارد: هر چقدر به مردم بیشتر اعتماد کنیم و آنها را به صحنه بیاوریم، شاهد نتایج بهتری بویژه در عرصه های اجتماعی خواهیم بود.

وی می گوید: خوشبختانه امروز اکثریت مردم در جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی توانمند شده اند و لازم است که از این توانمندی و ظرفیت، علی الخصوص در بحث حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

 

عطاپور در رابطه با تشکیل مجمع خیرین حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی که در این جلسه به تصویب رسید، تصریح می کند: با تشکیل این مجمع گام موثر و مثبتی در جهت حمایت از خانواده معتادانی که در رابطه با مسایل معیشتی با مشکلاتی روبه رو هستند، برداشته می شود.

در ادامه این جلسه، اعضای کمیته، دیدگاه ها و نظرات خود را در رابطه با طرح تشکیل مجمع خیرین حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی و همچنین راهکارهای توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد در استان مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا