اخبار
کد خبر : 15135 ۱۴۰۰/۱۲/۰۸   ۱۲:۰۸:۱۹

طنز؛
تفکیک زباله و مدیریت پسماند با روش‌های خلاقانه !

 

سونیا بدیع / من که هیچ وقت نفهمیدم، چرا زباله‌ها را باید تفکیک و مدیریت کنیم، زباله را باید دور ریخت و تامام، لابد فردا هم قرار است از آنها صیانت کنند!

در حالی که ۸۰ میلیون و خرده‌ای جمعیت تُپُل، خوشگل، باهوش و بانمک به حال خودمان رها شدیم، درک نمی‌کنم، مدیریت پسماند چه صیغه‌ای است؟!

ولی با این همه برای تفکیک بهتر زباله‌ها و مدیریت پسماند چند پیشنهاد دارم که ذکر می‌کنم، ولی موکدا خاطرنشان می‌کنم، اگر این پیشنهادات عواقب شومی داشت، نه من شما را می‌شناسم نه شما من را، بَرَکانّا !

*جلوی سوپرمارکت‌ها

می‌توانیم مغازه‌ها با خودمان قابلمه به مغازه‌ها ببریم تا تن ماهی، کنسرو لوبیا و نخود و ... را از ظرف آن درآورده، باهم و یک جا داخل قابلمه بریزیم و ظروف کنسروها همان جا بگذاریم، به نوعی تفکیک زباله از مبداء هم محسوب می‌شود.

بعد تمام قدرت‌مان در پاهای‌مان جمع کرده و الفرار، صحنه را ترک کنیم!

*داخل منزل

بیشترین و متنوع‌ترین زباله‌ای که هر فرد مستعد، قابلیت تولید آن را دارد، بدون تردید داخل خانه است، پس می‌توانید همان جا هم دفع کنید، که این هم تفکیک زباله از مبداء قلمداد می‌شود.

ولی اگر حین ارتکاب این عمل پیش‌بینی می‌کنید با حرکت قودااای (برسلی گونه) اهل منزل به ویژه مادر رو به رو می‌شوید، توصیه می‌کنم، از پشت درب‌ها، پشت بخاری‌ها و پایین مبل‌ها شروع کنید، یا ریختن زباله را به زمان دیگر موکول کنید!

ریختن دستمال کاغذی و هسته خرما زیر فرش هم در مجالس ختم زیاد شاهد بودم، هیچ عاقبت ناگواری نداشت.

*کوچه و خیابان

پنجره‌ها یکی از بهترین اختراعات بشر برای دفع زباله است، چه در خانه باشید چه در ماشین؛ می‌توانید با سرعت هر چه تمام‌تر گویی که در مسابقه والیبال هستید، زباله‌ها را با یک حرکت ساعد خفن پرتاب کنید.

نگران عواقب آن هم نباشید که سر کسی می‌افتد یا چه؛ چون شما فقط موظف به مدیریت پسماند هستید و این وظیفه شهرداری است که با تعبیه کردن هوش مصنوعی در سطل زباله، جهت حرکت شما را تشخیص داده و برای شکار زباله اقدام کند.

همچنین از انداختن آب دهان و دماغ در کف خیابان اصلا دریغ نکنید، اصلا؛ که این کوچه و بازار متعلق به خودتان هست و نباید رودروایسی کنید، مگر معنی شعار "شهر ما، خانه ما" غیر از این هست!؟

*پارک‌ها و فضای سبز

وقتی به دامان طبیعت می‌روید، همان طوری که خرامان خرمان دست در دست یار راه می‌روید و سوت بلبلی می‌زنید، از ریختن زباله خوراکی غفلت نکنید.

می‌دانید که حیات، ازدواج و اشتغالِ مورچه‌ها، کرم‌ها، پرنده‌ها، باکتری‌ها و سایر موجودات زحمت‌کش دیگر به این حرکت حماسی شما بستگی دارد و در غیر این صورت بی‌کار می‌شوند، همچنین در ارتزاق اولاد خود دچار مشکل می‌شوند، پس تا می‌توانید زباله بریزید، خشک، تر، شیشه، پلاستیک!

اگر یک ته سیگار هم روی زمین بندازید، تا کمی چمن‌ها و بوته‌ها آتش بگیرند، در این صورت واقعا صحنه احساسی و رمانتیکی خلق می‌شود و شعار "شهر خوب شهروند خوب" معنا پیدا می‌کند.

*ورزشگاه آزادی

بزرگ‌ترین مکان برای ریختن زباله استادیوم است، خصوصا اگر مسابقه بین قرمز و آبی باشد، به هیجان آن می‌افزاید.

حتی می‌توانید برای تکمیل شدن کارتان، صندلی‌ها را از جا کنده و به طرف وسط میدان پرتاب کنید، یا ترقه منفجر کنید، این‌ها که زباله نیست ولی در تخلیه روانی و دفع زباله‌های درونی شما تاثیر زیاد دارد!

*بیمارستان‌ها

زباله‌های عفونی، بیمارستانی، پسماندهای شیمیایی و ... جز زباله‌های خطرناک هستند، که می‌توانید بعد از تفکیک این زباله‌ها از آنها برای ساخت مواد منفجره بهره ببرید که در آستانه عیدنوروز به کسب و کارتان رونق می‌دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا