اخبار
کد خبر : 1512 ۱۳۹۴/۱۰/۳۰   

راهکارهای علاج‌بخشی دریاچه ارومیه بررسی شد

راهکارهای علاج‌بخشی دریاچه ارومیه طی نشستی و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛ با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نوزدهمین جلسه کارگروه ویژه آب ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست بررسی شد.

به گزارش نای قلم به نقل از ایسنا، نوزدهمین جلسه کارگروه ویژه آب با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست برگزار شد و در دستور جلسه این نشست راهکارها و پیشنهادات جدید علاج بخشی دریاچه ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه گزارش الگوی علاج بخشی دریاچه ارومیه با تاکید بر آبخوانداری و مدیریت جامع حوزه آبخیز با همکاری پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری انستیتو آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف ارائه شد.

در بخش‌های مختلف این گزارش که در نوزدهمین جلسه کارگروه آب ارائه شد، مباحثی چون وضعیت موجود حوزه دریاچه ارومیه، مشکلات و چالش‌های عمده دریاچه ارومیه، اهداف، راهکارهای علاج بخشی و ساماندهی دریاچه، دستاوردهای طرح ساماندهی حوزه دریاچه ارومیه و زمان‌بندی و هزینه‌های اجرایی طرح‌های مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش مذکور که به بررسی طرح علاج بخشی دریاچه ارومیه با تاکید بر آبخوان‌داری و مدیریت جامع حوزه آبخیز پرداخته شده به سرفصل‌هایی چون مدیریت منابع آب در سطح دریاچه، عملیات آبخیزداری، آبخوان‌داری و مدیریت زراعی اشاره شده است.

این طرح با رویکرد مدیریت حوضه‌ای و حاصل تلفیق گزارشات موجود و هم اندیشی طی نشست‌های کمیته‌ای فنی مرکب از متخصصان و صاحبنظران وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه صنعتی شریف در ستاد توسعه فناوری آب، فرسایش، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری تدوین شده است.

همچنین در اهداف کوتاه مدت این طرح به موضوع ساماندهی دریاچه در شرایط بحرانی پرداخته شده و در اهداف بلندمدت نیز به موضوع مدیریت جامع و توسعه پایدار حوزه دریاچه ارومیه پرداخته شده است.

در گزارش الگوی علاج‌بخشی دریاچه ارومیه با تاکید بر آبخوان‌داری و مدیریت جامع حوزه آبخیز، راهکارهای علاج بخشی و ساماندهی دریاچه ارومیه نیز در سطح دریاچه و در سطح حوزه آبخیز نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا