Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15113 ۱۴۰۰/۱۲/۰۴   ۲۰:۲۲:۵۶

استاندار آذربایجان غربی:
دیپلماسی منطقه‌ای فعال می‌شود

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران به استانداران دستور داده است که دیپلماسی منطقه‌ای را فعال کنند.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با علی تتر توفیق استاندار دهوک اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران‌ خواهان استفاده از اقلیم کردستان عراق و مرزهای منطقه "زاخو" برای ترانزیت کالا به کشورهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران و به ویژه رییس جمهور کشورمان به دنبال تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه است، افزود: دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران به دنبال تقویت دیپلماسی منطقه ای با کمک استانداران مناطق مرزی کشور است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر نگاه ویژه دولت بر گسترش دیپلماسی منطقه ای و نقش استان‌های مرزی در این زمنیه اضافه کرد:

وی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه اختیاراتی به استانداران داده است، گفت: اگر پیش از این استانداران با حکم وزیر کشور منصوب می شدند در این دوره با رای اعتماد دولت به روی کار می آیند تا مجری سیاست های دولت باشند.

معتمدیان با اشاره به برنامه های دولت برای شتاب بخشیدن به روند توسعه مناطق مختلف کشور افزود: سال آینده صندوق عدالت و توسعه در استان‌ها ایجاد شده و استفاده از اعتبارات این صندوق با نظر استانداران صورت خواهد گرفت و این مسئله موجب می‌شود سیاست های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را به صورت منطقه ای و استانی با کشورهای همسایه دنبال کنیم.

استاندار دهوک نیز در این دیدار بر تقویت ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه تاثیر گذار و ارزشمند برای اقلیم کردستان عراق است.

تتر توفیق با اشاره به اینکه ارتباطات تجاری استان دهوک با جمهوری اسلامی ایران مطلوب است، اظهار داشت: امروز کالاهای ایرانی در استان دهوک به وفور دیده می شوند و مشتریان بسیاری دارد.

وی در پایان صحبت های‌ خود خطاب به مقامات ایرانی حاضر در نشست، گفت: درهای دهوک برای جمهوری اسلامی ایران باز است و ما همه همکاری های لازم را در این زمینه انجام می دهیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا