اخبار
کد خبر : 15109 ۱۴۰۰/۱۲/۰۴   ۱۰:۱۱:۰۱

در آذربایجان غربی؛
وضعیت بارش‌ها نسبت به پارسال تغییری ندارد

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: وضعیت بارش‌ها نسبت به سال گذشته تغییری ندارد ولی نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش دارد.

به گزارش نای قلم، یاسر رهبردین امروز در نشست با معاون حفاظت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: 8.2 میلیون مترمکعب منابع آبی استان است که از این میزان 6.4 میلیارد متر مکعب آب‌های سطحی و 1.8 میلیارد مترمکعب آن آب‌های زیرزمینی است.

وی افزود: چهار میلیارد متر مکعب از پتانسیل آب‌های سطحی آذربایجان غربی متعلق به حوضه آبریز دریاچه ارومیه، 1.4 میلیارد مترمکعب سهم حوضه زاب و یک میلیارد مترمکعب سهم حوضه ارس است.

رهبردین اضافه کرد: از 14 سد در حال بهره برداری در استان هفت سد در حوضه دریاچه ارومیه است.

معاون حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبرمعظم انقلاب اسلامی و اولویت ها بیان شده در مسایل زیست محیطی، این سازمان موظف به همراهی با قسمت‌های مختلف است.

ذوالجودی با بیان اینکه موضوع نصب دوربین و پایش تالاب‌های آذربایجان غربی در سرفصل‌های اعتبارات وجود دارد، ادامه داد: مشکلات اندکی نیز که در زمینه بهره برداری از مرکز آینده پژوهی مطرح است با توجه به اعتبارات جدید و نگاه دولت سیزدهم به مسایل زیست محیطی به زودی رفع می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی وتالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در استانداری آذربایجان غربی توجه به محیط زیست و حفاظت از آن چشمگیر است و با اتفاق نظر موجود در استان شاهد تسریع در اتمام طرح انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه خواهیم بود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا