اخبار
کد خبر : 15091 ۱۴۰۰/۱۲/۰۲   ۱۹:۵۶:۴۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
۱۵ درصد موارد بستری را کودکان تشکیل می‌دهند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: طبق آمارها 15 درصد موارد بستری در استان مربوط به کودکان است که این رقم در کشور 20 درصد است.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد امروز در جلسه وبیناری ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹ اظهار کرد: در اُمیکرون بالاترین نگرانی، ابتلا و بستری کودکان است که خوشبختانه موارد بستری کودکان در استان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: کرونا در کل کشور در حال افزایش است و طبق آمارها برای رسیدن به اوج پیک دو تا سه هفته زمان باقی است.

ولی‌زاد اضافه کرد: آمار افراد بستری و سرپایی افزایش یافته است به طوری که در چند روز اخیر بستری روزانه بالای 150 نفر بوده و در حال حاضر حدود 700 بیمار بستری در استان وجود دارد.

وی یادآورشد: مهمترین ابزار ما برای مقابله با این ویروس واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ هم در این جلسه گفت: از اول بهمن ماه سه هزار و 208 نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند که 428 نفر زیر 14 سال، یک هزار و 106 نفر در گروه سنی 14 تا 54 سال و یک هزار و 672 نفر از افراد بستری شده در گروه سنی بالای 55 سال بودند.

وی افزود: از اول بهمن ماه 171 نفر به علت کرونا فوت شدند که 77 نفر با PCR مثبت و 94 نفر با PCR منفی بودند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ با تاکید بر خطرناک بودن شرایط برای کودکان اضافه کرد: از اول بهمن ماه 428 نفر کودک بستری شدند که 119 نفر آنها دارای آزمایش PCR مثبت و 309 کودک بیمار دارای PCR منفی بود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا