اخبار
کد خبر : 1509 ۱۳۹۴/۱۰/۲۹   

مشکل کمبود متخصص در آذربایجان غربی نداریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مشکل کمبود متخصص در آذربایجان غربی نداریم و بیشتر مشکلات ناشی از پراکندگی یا توزیع در این عرصه است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم حسنی امروز در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: سال گذشته تعداد 92 نفر از 95 پزشک متخصص و در سال جاری 80 نفر از 88 پزشک متخصص به مناطق محروم و شهرستان های استان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه توزیع پزشکان متخصص در مناطق محروم استان از اولویت های اصلی حوزه درمان است، افزود: 560 متخصص در بخش دولتی و همین تعداد در بخش خصوصی فعالیت دارند ولی تعداد فوق تخصص ها در بخش دولتی 81 و در بخش خصوصی 15 نفر می باشد.

به گفته حسنی در توزیع پراکندگی استانی تنها 130 متخصص و شش فوق تخصص در بخش دولتی و دانشگاهی در ارومیه و مرکز استان فعالیت داشته و مابقی در شهرستان ها طبابت می کنند در حالی که تقریبا اغلب متخصصان بخش خصوصی در ارومیه خدمت می کنند.

معاون امور درمان دانشگاه در پاسخ به سوالی در مورد مدت زمان معاینه گفت: با استانداردی که پس از تحول نظام سلامت تدوین شده است به طور متوسط هر متخصص باید در هر ساعت هشت بیمار را ویزیت کند .

وی همچنین مهم ترین علت شلوغی و نارضایتی بیماران سرپایی در درمانگاه های دانشگاهی را تعرفه بسیار پایین و در حدود یک چهارم بخش خصوصی و مشکل کمبود فضای فیزیکی درمانگاه های دولتی عنوان کرد و افزود: با راه اندازی مجتمع درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی خیابان عمار ارومیه و همچنین راه اندازی درمانگاه های تخصصی در تمام شهرستان ها مشکلات در این زمینه تا حد زیادی حل می شود و اگر بیمه ها در فرانشیز بخش خصوصی هزینه بیشتری را تقبل کنند حجم مراجعان بخش دولتی کاهش می یابد.

معاون امور درمان اخذ تعرفه مجدد برای آزمایش را بعد از 24 ساعت در مراجعه بعدی، طبق نامه وزارتی قانونی اعلام کرد و در مورد مشکلات مطب ها و مراکز درمانی خصوصی در خیابان خیام شمالی و خانباباخان ارومیه گفت: برای صدور مجوز از طرف دانشگاه در امور تصویربرداری و آزمایشگاه که دانشگاه مجوز صادر می کند این منطقه بسته اعلام شده ولی صدور مجوز برای مطب ها در این بخش توسط سازمان نظام پزشکی می باشد و ضمن اینکه در صدور مجوز درمانگاه ها تمام استانداردها رعایت و حتی جهت تایید به وزارت هم ارسال می شود.

حسنی در پایان از مردم خواست مشکلات و تخلفات در حوزه درمان و پزشکان را به اداره نظارت بر درمان معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی اعلام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا