اخبار
کد خبر : 15063 ۱۴۰۰/۱۱/۲۹   ۱۸:۴۸:۵۴

در نهمین جلسه شورای مدیران حوزه فاوای آذربایجان غربی؛
شاخص‌های کلیدی شبکه ملی اطلاعات تبیین شد

 

شاخص‌های کلیدی شبکه ملی اطلاعات در نهمین جلسه شورای مدیران حوزه فاوای آذربایجان غربی تبیین شد.

به گزارش نای قلم، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان به تفاهم‌نامه استان‌ها با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات در خصوص تحقق شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهار کرد: برای هر یک از استان‌ها طبق شرایط، برنامه‌هایی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته شده است که باید در تمام حوزه ها با حساسیت لازم عملیاتی شود.

قاسم جلیلی‌نژاد اظهار کرد: ایجاد و توسعه گذرگاهای ایمن داخلی و مرزی در مرز رازی شهرستان خوی، ایجاد و توسعه مراکز تبادل ترافیک (ixp) در مجتمع ارتباطات استان، توسعه شبکه فیبر نوری و تامین مسیرهای پشتیبان و ایجاد قطب مرکز داده در منطقه آزاد ماکو از جمله مواردی است که باید در استان تحقق یابد.

وی پوشش ۸۰ درصدی دسترسی پرسرعت خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت دسترسی 25Mbps  در عرض سه سال آینده را راهی برای افزیش کیفیت دسترسی مردم به پهن باند دانست و افزود: عدم توجه در سال های گذشته به توسعه بخش دسترسی ثابت به اینترنت پرسرعت باعث ایجاد ترافیک بیش از ظرفیت در بخش دیتای سیار شده است و باید با توسعه بخش پهن باند ثابت بر کیفیت دسترسی مشترکین افزوده شود.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی دسترسی پرسرعت جمعیت به پهن باند سیار با متوسط سرعت 10Mbps  و استقرار سامانه پایش و مانیتورینگ کیفیت خدمات در مجتمع ارتباطات استان از دیگر مواردی که مربوط به بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و در تفاهم نامه برای تحقق آنها برنامه ریزی شده است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی در ادامه جلسه بر توسعه شبکه فیبر نوری و تامین مسیرهای پشتیبان در حوزه مخابرات استان تاکید کرد.

جلیلی نژاد به برنامه های بخش فناوری اطلاعات استان اشاره کرد و گفت: توسعه و تجهیز مراکز داده ابری در مجتمع ICT استان و تقویت مرکز آپا برای تحقق اهداف مورد نظر در این بخش از موارد دیده شده در تفاهم نامه است.

وی راه اندازی نقشه بومی، تکمیل جی نف و سرویس تجارت الکترونیک و ساماندهی کسب وکارهای اینترنتی به منظور افزایش سهم خرده فروشی الکترونیکی از کل خرده فروشی و سرویس ایمیل ملی را در بخش پست استان ضروری دانست و بر عملیاتی شدن آن تاکید کرد.

بر اساس این گزارش ایجاد و توسعه شعبه پارک فاوا در استان و حمایت از ۹ شرکت نوپای بومی و نیز پیگیری تکمیل و راه اندازی ایستکاه فضایی سلماس از برنامه های مورد اشاره در تفاهم نامه است که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا