اخبار
کد خبر : 1506 ۱۳۹۴/۱۰/۲۹   

اجرای طرح سوادآموزی در روستاهای آذربایجان غربی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی بر اجرای طرح سوادآموزی در روستاهای آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان، بر ضرورت ورود و کمک جهاد کشاورزی به اجرای طرح سوادآموزی در استان بویژه در روستاها تاکید کرد.

وی افزود: با تلاش و مجاهدت مدیران جهادگر سازمان جهاد کشاورزی استان، می توانیم به کشاورزان و روستاییانی که از نعمت سواد بی بهره  اند، آموزش دهیم که نتیجه این آموزش و سوادآموزی، بدون تردید در ارتقای بهره وری و همچنین ارتقای ظرفیت های تولید در بخش کشاورزی، موثر خواهد بود.

معاون استاندار با بیان اینکه در اجرای طرح سوادآموزی و ریشه کن نمودن بی سوادی در استان، همه دستگاه ها و مدیران باید مشارکت کنند نیز اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم که آموزش و پرورش به تنهایی طرح سوادآموزی را در استان اجرا کند، بلکه دیگر دستگاه ها به ویژه جهاد کشاورزی، می تواند نقش شایانی را در اجرای این طرح ایفا کند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی می تواند با برنامه ریزی و تشکیل یک تیم کارشناسی و همچنین بهره گیری از توان و ظرفیت دهیاری ها، کشاورزان فاقد سواد استان را آموزش دهد که بدون تردید با اجرای این امر، شاهد تحولی چشمگیر در عرصه کشاورزی و تولید خواهیم بود.

صفرزاده اضافه کرد: این اقدام جهاد کشاورزی استان در راستای کمک به طرح سوادآموزی به کشاورزان و روستاییان، می تواند به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود.

ایجاد صنایع کوچک و راه اندازی کارگاه های تولیدی در روستاهای استان از دیگر مواردی بود که معاون استاندار آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: با ایجاد این کارگاه ها در روستاها، زمینه اشتغال برای جوانان روستایی فراهم می شود و از سوی دیگر نیز جلوی مهاجرت های روستاییان به شهرها گرفته می شود.

اسماعیل کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه با اشاره به تفاهم‌نامه ارتقای سطح سواد بهره‌برداران کشاورزی، گفت: این تفاهم نامه میان جهاد کشاورزی و  آموزش و پرورش استان منعقد شده و بر این اساس قرار است با همکاری آموزش و پرورش، برنامه سواد آموزی در روستاها اجرایی شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا