اخبار
کد خبر : 15057 ۱۴۰۰/۱۱/۲۹   ۱۸:۰۵:۰۰

از فردا؛
هشدار سازمان هواشناسی/ سامانه بارشی به آذربایجان غربی وارد می‌شود

 

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد ضمن اعلام وزش باد و مه‌آلودگی، نسبت به کاهش دید در جاده‌ها هشدار داد.

 به گزارش نای قلم، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی نوع مخاطره این سامانه بارش برف، باران، رعدوبرق، مه آلودگی، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

منطقه اثر این سامانه در روز شنبه لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، ایلام، کرمانشاه، شمال استانهای البرز، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب استانهای آذربایجان غربی، قزوین و آذربایجان شرقی خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان هواشنشاسی اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، تهران، قم، سمنان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، بوشهر، نیمه شمالی فارس نیز روز یکشنبه درگیر این سامانه خواهند شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد.

اشتاد اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز جمعه ۲۹ بهمن و در اغلب نقاط استان شاهد آسمان نیمه ابری تا ابری خواهیم بود که در برخی نقاط با مه و غبار صبحگاهی و در جنوب غرب استان با احتمال بارش خفیف و پراکنده همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت فردا شنبه ۳٠ بهمن‌ماه سامانه بارشی وارد استان شده و تا اواخر وقت پس‌فردا سبب بارش های متناوب باران و برف و وزش باد در سطح استان به ویژه نیمه جنوبی آن خواهد شد.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی به سبب بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آب گرفتگی محدود معابر شهری اعلام شده است.

سازمان هواشناسی احتیاط در سفرها، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم بویژه در فعالیت‌های کشاورزی برای دوری از خسارت احتمالی را توصیه می‌کند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا