اخبار
کد خبر : 15042 ۱۴۰۰/۱۱/۲۵   ۲۲:۴۰:۲۴

استاندار آذربایجان غربی:
سند جامع راه‌حل مشکلات بخش کشاورزی آذربایجان غربی تدوین شود

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: تدوین سند جامع مبتنی بر ظرفیت‌ها و مختصات منطقه‌ای، راه‌حل مشکلات بخش کشاورزی در استان است.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه کشاورزی آذربایجان غربی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین درخواست ما، تدوین این سند جامع کشاورزی است که موجب می‌شود تا وضعیت بخش کشاورزی بهبود یابد.

وی سهم آذربایجان غربی از تولیدات بخش کشاورزی کشور را ۴.۸ درصد اعلام کرد و ادامه داد: ارزش افزوده تولیدی این بخش سالانه َبه ۳۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد که نشان‌دهنده اهمیت بخش کشاورزی استان در معیشت مردم است.

معتمدیان با اشاره به مشکلات خشک شدن دریاچه ارومیه بیان کرد: بیشترین سیاست‌های محدودسازی در این استان اجرا می‌شود در حالی که سایر استان‌ها هم در این زمینه سهیم هستند، اما کشاورزان متضرر شده و نیاز به انعطاف بیشتری در این زمینه داریم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با همه توانمندی‌ها در استان متاسفانه ۵۸ هکتار  گلخانه داریم که بسیار ناچیز است و در نظر داریم تا پایان دولت، این رقم را به سه هزار هکتار افزایش دهیم.

معتمدیان با بیان اینکه در بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری وضعیت مناسبی نداریم و باید اعتبارات ویژه ای به استان اختصاص یابد، گفت: تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم آب‌بر، برنامه اصلی در استان است که نیاز به توجه بهتر و بیشتر دولت در این زمینه داریم.

وی با قدردانی از خرید تضمینی ۴۲ هزار تن سیب صنعتی با ارزش بیش از ۶۰ میلیارد تومان افزود: ۲۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها وجود دارد که ۱۵۰ هزار تن آن صادراتی است که ضرورت دارد موانع صادراتی هر چه سریع‌تر تسریع و رفع شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا