اخبار
کد خبر : 1503 ۱۳۹۴/۱۰/۲۹   

داوطلبان انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند

چند ماه دیگر انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی برگزار می شود. پرسشی که امروز به عنوان یکی از دغدغه های مهم برای نخبگان و نیز عموم مردم مطرح می شود توجه به مساله اخلاق انتخاباتی و رعایت اصول اخلاقی در فرایند انتخابات است.

به گزارش نای قلم، در این نکته شکی نیست که برگزاری انتخابات پرشور افزون بر انگیزه های سازنده مشارکت بیشینه نیازمند رعایت اخلاق و احترام به سلیقه های متفاوت است. هر چند نظام های مردمسالار فضای رقابت را برای جریان های سیاسی مهیا می کنند اما نباید این فضای رقابتی به عرصه بروز بداخلاقی هایی همچون تخریب، تحقیر، توهین و بهتان نسبت به رقیب تبدیل شود.

با این حال، چیزی که در فضای کنونی دیده می شود این است که شمار اندکی از کنشگران انتخاباتی به جای معرفی و ارایه برنامه ها و اهداف خود و گذاشتن آن در معرض گزینش مردم بیشتر در اندیشه تخریب رقیبانند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی می گوید: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عابد فتاحی در گفت و گویی اظهار می کند: داوطلبان نمایندگی باید رقابتی مردانه و دور از هرگونه جوسازی و تخریب داشته باشند و از زبان آلوده برای خارج کردن رقیب از گود رقابت استفاده نکنند.

وی می افزاید: این دوره از انتخابات را پرشورترین، سخت‌ترین و پررقابت‌ترین انتخابات کشور می‌دانم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه می کند: بیشتر کسانی که در انتخابات شرکت کرده‎اند یک جریان سیاسی از آنها حمایت می‌کند و با تمام توان سعی می‌کنند در این انتخابات خود را نشان دهند.

او تاکید می کند: باید مراقب باشیم مسائلی همچون اصلاح‌طلبی و اصولگرایی به جایی نرسد که جامعه را دچار التهاب و دودستگی کند.

عضو کمیسیون بهداشت خاطرنشان می کند: داوطلبان نمایندگی همواره آرمان‌های انقلاب اسلامی، منافع ملی و پشتیبانی از ولایت فقیه را سرلوحه کار خود داشته باشند.

فرجام سخن این که هر جریان سیاسی سعی دارد با برجسته سازی گفتمان خود، گفتمان های رقیب را به حاشیه ببرد. با این حال رعایت قواعد بازی، احترام متقابل و حرکت در چارچوب قانون و شرع اصلی حتمی و غیر قابل چشم پوشی است. ما نباید بگذاریم که تلخکامی های گذشته دوباره اتفاق بیافتد چرا که وحدت ملی شکسته می شود. از این رو اخلاق انتخاباتی و رعایت حقوق رقیب سیاسی باید تبدیل به امری نهادینه شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا