Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15023 ۱۴۰۰/۱۱/۲۳   ۰۰:۰۷:۲۲

       در جلسه بررسی ابعاد حادثه خروج قطار ارومیه – تهران از ریل مطرح شد؛
معرفی مسببان اصلی حادثه قطار ارومیه 

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به دستور اکید مقام عالی استان بر معرفی مسببان این حادثه و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی گفت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته و نباید اجازه داد چنین حوادثی در این مسیر رخ دهد.

به گزارش نای قلم، یاسر رهبردین امشب در جلسه بررسی حادثه اخیر خروج قطار ارومیه_ تهران از ریل که با حضور مدیر کل راه آهن آذربایجان برگزار شد، اظهار کرد: شرکت راه آهن باید به تمام تعهدات خود در زمینه ایمن سازی مسیر انجام دهد و هیچ قصور و ترک فعلی در این زمینه قابل قبول نیست. 

وی همچنین بر بازرسی های مداوم و اصلاحات مورد نياز مسير راه آهن در اسرع وقت برای ایمن سازی مسیر تاکید و نگهداري و بازسازي ايستگاه هاي راه آهن را با توجه به درآمدهاي حاصله از اين استان ازموضوعات مهم و تاثيرگذار عنوان كرد.

 رهبردین تاکید كرد: اقدامات سنوات گذشته در اين خصوص در حد قابل قبول نبوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند حادثه، بر تهیه گزارش جامعی از اقدامات انجام شده برای نگهداری و بازسازی شبکه راه آهن استان در چندسال گذشته و مقایسه آن با درآمدهای حاصل از جابجایی بار و مسافر تاکید کرد و گفت: متولیان شرکت راه آهن آذربایجان در استان پاسخگوی نیازها و مطالبات عمومی نیستند.

‌سید محسن حمزه‌لو با انتقاد از رویه فعلی، ساخت دیوار حائل در محل ترانشه را جزو مسئولیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد و افزود: این شبکه ریلی ظرفیت اتصال به راه آهن اروپا را دارد و یک کریدور مهم را تشکیل  می‌دهد و در صورت توسعه شاهد افزایش سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در لجستیک و ترانزیت بین الملل خواهیم بود.

جلسه بررسی ابعاد حادثه قطار ارومیه –مراغه پس از تشکیل کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی، با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و اعضای کمیته مدیریت بحران راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد گروه های کارشناسی با شناسایی ترانشه های ناامن و انجام اقدامات ایمنی در مسیر راه آهن ارومیه- مراغه از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

چهارشنبه هفته گذشته دیزل مسافری قطار تهران- ارومیه در نزدیکی ایستگاه رشکان به علت ریزش ترانشه خاکی از خط خارج شد که خوشبختانه خسارت جانی درپی نداشت.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا