اخبار
کد خبر : 15018 ۱۴۰۰/۱۱/۲۳   ۲۰:۴۸:۰۷

توصیه‌های بهداشتی؛
دستورالعمل‌های بهداشتی برای محافظت کودکان از ابتلا به امیکرون

 

امیکرون یک سویه از کرونا با قابلیت سرایت و انتقال بسیار بالا است بنابراین معاشرت‌های اجتماعی معمول در کرونا نیز باید بسیار محدودتر شود.

علائم شایع آلودگی با امیکرون شامل آبریزش بینی، سردرد، خستگی (خفیف یا شدید)، عطسه کردن و گلو درد است و کودکان از حضور در مکان‌های شلوغ و مکان‌های عمومی خودداری کنند و بهتر است زمان خروج از منزل برای خرید مایحتاج زندگی، کودکان را با خود به این مکان‌ها نبرید.

از رفت و آمد با دوستان و بستگان در محل سکونت به ویژه نزدیک شدن و برقراری تماس با کودکان پرهیز شود همچنین والدین از مصرف آب کافی (چهار لیوان مایعات در روز) و رژیم غذایی متعادل حاوی انواع میوه‌ها و سبزیجات توسط کودکان اطمینان حاصل کنند و  کودکان زیر دو سال، قطره A+D را طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و روزانه مصرف کنند.

کودکان زیر دو سال، قطره A+D را طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و روزانه مصرف کنند.

در طول روز از میوه و سبزی کافی در میان وعده‌ها و وعده‌های غذایی کودک برای تقویت سیستم ایمنی او استفاده شود و والدین از فعالیت بدنی کافی فرزند خود در طول روز اطمینان حاصل کنند و از تماشای بیش از حد صفحات مجازی نمایش مانند تلویزیون، مونیتور کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه جلوگیری کنند.

کودکان را روزانه به مدت حداقل ۲۰-۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید

استفاده از آب‌های نگهداری شده در مخازن آب می‌تواند مستعد کنده آلودگی آب باشد و غذاهای مانده یا در معرض حشرات می‌تواند آلودگی را به کودکان منتقل کرده و زمینه را برای بیماری و ضعف سیستم ایمنی بدن کودک مساعد می‌کند. بنابراین والدین لازم است از سلامت و بهداشتی بودن آب و مواد غذایی خریداری و نگهداری شده اطمینان حاصل کنند.

اسباب بازی‌های کودک حداقل یک بار در روز با آب و صابون یا اسپری ضدعفونی کننده و کف و سایر سطوحی که معمولاً توسط کودکان لمس می‌شوند، مرتب تمیز شود.

اسباب بازی‌های کودک حداقل یک بار در روز با آب و صابون یا اسپری ضدعفونی کننده تمییز شود.

بر اساس این گزارش، تغذیه کودکان و نوجوانان مبتلا به امیکرون در طول دوره درمان باید حداقل دو تا سه میان وعده شامل میوه، آب میوه، لقمه‌های کوچک ساده مانند نان و پنیر و سبزی باشد و برای کودکان بالاتر از سه سال، سالاد میوه از انواع میوه‌های رنگارنگ فصل مانند تکه‌های کوچک پرتقال، سیب، موز و کیوی تهیه  شود.

والدین روزانه دو تا سه لیوان آب میوه تازه (آب مرکبات) برای فرزند خود تهیه کنند همچنین بهترین غذا برای کودکان و نوجوانان، غذاهای نرم و سبک مانند: انواع فرنی، انواع سوپ (سوپ جو، سوپ دال عدس، سوپ ورمیشل)، حلیم و تخم مرغ است.

برای تحریک اشتهای کودکان، ظرف غذای آنان را تزیین کرده و از سبزیجات رنگی برای دورچین آنها استفاده کنید؛ نخودفرنگی، فلفل دلمه‌ای، گل کلم، گوجه فرنگی، هویج، کدو، لبو و شلغم برای تزیین غذاها مناسب هستند.

کودکان تا حد امکان مایعات فراوان بنوشند

مصرف مکمل‌های متداول کودک و نوجوان اعم از قطره A+D، مولتی ویتامین و ویتامین D که قبلا توسط مراکز بهداشتی درمانی یا پزشک تجویز شده، ادامه بدهید و از مکمل‌های غذایی پر پروتئین و پرکالری (قابل تهیه از داروخانه ها) به غذای کودک اضافه کنید یا با حل کردن در شیر به او بخورانید و  برای دریافت ریزمغذی‌ها و انرژی بیشتر، می‌توانید به غذای کودک مانند شیر، فرنی یا سوپ، شیرخشک، تخم مرغ آب پز رنده شده و پودر مغز بادام اضافه کنید.

اضافه کردن کشک به سوپ می‌تواند پروتئین و کلسیم بسیار خوبی برای کودکان فراهم کند همچنین از تهیه غذاهای چرب و سرخ کرده و فست فودها که حاوی پنیر پیتزای فراوان هستند، خودداری کرده و استفاده از ماسک در منزل برای کودک بیمار (تا حد امکان) و اعضای خانواده در موارد بستری در منزل ضروری است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا