اخبار
کد خبر : 15012 ۱۴۰۰/۱۱/۲۳   ۱۹:۰۷:۳۰

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان عنوان شد؛
افزایش سهم استان‌ها از مدیریت اعتبار توسعه متوازن

 

معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت در راستای تمرکززدایی سهم استان‌ها از مدیریت اعتبار توسعه متوازن را از ۵۰ درصد در سال جاری به ۸۰ درصد در سال ۱۴۰۱ می‌رساند.

به گزارش نای قلم، علیرضا صالح امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی اظهار کرد: با هدف تمرکززدایی، صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این صندوق‌ها ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه واریز می‌شود و علاوه بر آن، درآمد فروش اموال مازاد و همچنین بخشی از حقوق مالکانه دولت از معادن به صندوق واریز می‌شود که البته هزینه کرد اقلام این صندوق با مدیریت استانداران خواهد بود.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: امیدواریم آذربایجان غربی، نخستین استانی باشد که اساسنامه این صندوق به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن، آغاز شود.

صالحی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه هم قول داده که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

در این آئین، حسین سپهری به عنوان رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی معرفی و از زحمات ناصر حضرتی‌پر قدردانی شد.

حضرتی‌پر از افراد کارآمد سازمان برنامه و بودجه و آگاه به آمار و ارقام واقعی استانی است که به مدت هشت سال عهده‌دار این مسوولیت بود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا