اخبار
کد خبر : 15006 ۱۴۰۰/۱۱/۲۱   ۲۲:۵۳:۲۸

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
تجلیل از خانواده شهدای مسیحی در ارومیه

 

خانواده شهدای مسیحی در ارومیه به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش نای قلم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز پنجشنبه در این آیین گفت: شهدای بزرگوار با نثار خون خود، زمینه ای فراهم کردند تا امروز ما اعم از هر قوم و نژاد در کنار هم با آرامش زندگی کنیم.

علیرضا نوروزی افزود: امام امت برای رهایی جامعه از شر طاغوت قیام کرد و به همراه او، انسانهای بی شماری قدم در راه مبارزه گذاشته و با شهادت خود راه انقلاب را هموار کرده و آن را به پیروزی رساندند.

وی اضافه کرد: شهدا با جانفشانی و رشادت و تقدیم جان خود، آرامش را برای دیگران به وجود آورند و اگر نبود جانفشانی آنها، چنین اتفاقی نمی افتاد و بدون تردید آنها نماد کامل ایثار واز خود گذشتگی هستند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه هم در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی الهی بود، بیان کرد: خداوند متعال خواست که این انقلاب پیروز شود زیرا پایه واساس انقلاب ایمان به خدا بود.

داریاووش عزیزیان با اشاره به شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام خمینی (ره) از جمله رهبران منحصر به فردی است که دنیا چنین انسان هایی را کمتر به خود دیده که مردم یکپارچه به او لبیک بگویند و این حکمت خداوند است.

وی با بیان اینکه عزیزان ما در راه استقلال وطن شهید شده اند، گفت: اقوام ایرانی یکدل در کنار هم‌ قرار گرفته اند تا اهداف رهبر معظم انقلاب را به پیش ببرند.

*آذربایجان غربی رتبه نخست دومین جشنواره محصولات فرهنگی کشور را کسب کرد

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این استان رتبه نخست دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی را بین ۳۲ استان کشور به خود اختصاص داده است.

پیروز قادری در مراسم اختتامیه بخش استانی این جشنواره در ارومیه افزود: سال گذشته، آذربایجان غربی در بین ۱۸ استان رتبه ۱۴ را به دست آورده بود ولی امسال با ارائه محصولات متنوع و قابل توجه در بخش های مختلف، به رتبه نخست ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه جشنواره در ۲ محور هنرهای تجسمی و اسباب بازی یا عروسک سازی برگزار شد، اضافه کرد: از ۶۵۱ اثر ارسالی به بخش استانی جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی، ۷۵ اثر مربوط به اسباب بازی و ۵۷۶ اثر مربوط به هنرهای تجسمی بود.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: ۱۷ داور در هیات های مختلف، قضاوت در خصوص آثار را بر عهده داشتند.

در این مراسم بر اساس رای هیات داوران بخش استانی، در حوزه هدایای فرهنگی،مژگان مالکی از سلماس رتبه ممتاز صنایع دستی، سحر تیموری از ارومیه رتبه ممتاز صنایع فلزی، صدیقه طاهری از ارومیه رتبه اول عروسک سازی را کسب کردند.

هدیه ویژه داوران نیز به فروغ خدایی از میاندوآب و لیلا صاحب زاده از خوی تعلق گرفت.

نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی اسفند سال گذشته برگزار شده بود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا