اخبار
کد خبر : 14978 ۱۴۰۰/۱۱/۱۹   ۱۹:۳۷:۲۱

در پویشی بازنشستگان فرهنگی خواستار شدند؛
پیگیری ارزش مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان

 

بازنشستگان فرهنگی در پویشی اینترنتی، خواستار پیگیری ارزش مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان شدند.

به گزارش نای قلم، در متن این پویش که توسط تعدادی از فرهنگیان بازنشسته امضا شده، آمده است:

همانگونه که مستحضر هستید، موسسه‌ی صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان، تمام و کامل، با سرمایه‌های فرهنگیان عضو قدیم و جدید تشکیل شده و رشد ونمو داشته است؛ چنان که برخی، امروز ارزش داریی‌های این صندوق را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان، براورد کرده‌اند؛ لیکن سهمی که از این دارایی‌ها به فرهنگیان بازنشسته، تخصیص یافته، بسیار ناچیز بوده و عملا حق وحقوق بازنشستگان در زمان تسویه، ضایع شده است.

امروز گروه ما، پس از بررسی‌های متعدد و مشورت با حقوقدان‌های مجرب، به این نتیجه رسیده است که تخصیص ارزش مالکانه به اعضا، از ابتدای تاسیس این موسسه (سال ۱۳۷۴) در قالب قرارداد مضاربه، ذیل قدر السهم 99 درصد مالک (فرهنگی عضو) و یک درصد کارمزد عامل (صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان) همچنین در مواد ۷ و ۸ اساسنامه‌های سال (۱۳۹۲ و۱۳۹۶) با موضوع «تخصیص و ارزش‌گذاری واحد‌های سرمایه‌گذاری» صراحتا، موجود بوده است.

حال پرسش این است که: چرا طی سال‌های (۱۳۷۴ تا ۱۳۹۲) طبق قرار داد مضاربه، عمل نشده و مضاف بر آن در سال‌های (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷) نیز «واحدهای سرمایه‌گذاری» به فرهنگیان عضو تخصیص نیافته است؟ همچنین با توجه به اینکه، در ماده‌ی دو اساسنامه‌های ۱۳۹۷ و ماده‌ی یک اساسنامه‌ی ۱۴۰۰ موضوع ارزش مالکانه ذیل عبارت «سهم الشرکه» تاکید شده.

خواهشمند است، دستور فرمایید هر چه سریعتر نسبت به تخصیص این ارزش مالکانه به همه‌ی اعضای قدیم و جدید، اقدام و مراتب به نحو مقتضی، اطلاع‌رسانی شود تا فرهنگیان عضو قدیم و جدید، به حق خود برسند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا