اخبار
کد خبر : 14974 ۱۴۰۰/۱۱/۱۹   ۱۹:۲۹:۰۶

به زودی؛
کارهای اجرایی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی آغاز می‌شود

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تأمین زمین‌های مورد نیاز در سراسر استان باید جزو اولویت‌ها باشد و به زودی کارهای اجرایی نهضت ملی با حمایت‌های مقام عالی استان آغاز می‌شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا جعفری امروز در دیدار استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: تاکنون ٧٧ هزار نفر در اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: برخی از ارگان‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) باید پای کار باشند تا پیشبرد اهداف اقدام ملی مسکن منسجم‌تر و سریع‌تر انجام پذیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: احداث ساختمان‌های خدمات‌رسان در شهر جدید ضروری است و همچنین باید بازنگری طرح تفصیلی در گلمان انجام پذیرد.

جعفری تصریح کرد: دسترسی مردم به حمل و نقل باید رونق بگیرد، زیرا می‌تواند تا حد زیادی در جذب جمعیت تاثیرگذار باشد و شهرها باید به سمت خودکفایی اقتصادی برود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر های جدید کشور تاکید کرد: ظرفیت‌های توسعه شهر جدید گلمان باید تقویت شود.

استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: از ظرفیت شهر جدید گلمان در مسکن ملی استفاده می‌شود و باید متولیان امر برای ساماندهی شهر جدید گلمان تمام تلاش خود را انجام دهند.

محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: آمادگی داریم که سرریز جمعیت ارومیه به سمت شهر جدید گلمان انجام شود و انتظار نگاه ملی به این شهر را داریم.

وی ادامه داد: باید برای ساماندهی شهر جدید گلمان دستگاه‌های مربوطه تمام تلاش خود را انجام دهند.

گفتنی است، سهم استان در قانون تولید ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد مسکن در مدت چهار سال تعیین شده اما برای ٢٢٣ هزار و ٣٩۴ واحد مسکن زمین در ١۴ شهرستان تأمین شده است.

تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال، سایر شهرها ٣ میلیارد ریال و مناطق روستایی ٢ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا