اخبار
کد خبر : 14970 ۱۴۰۰/۱۱/۱۸   ۲۲:۰۴:۵۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد؛
لزوم تشکیل تیم واکنش سریع در سطح بیمارستان‌های آذربایجان غربی

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر تشکیل تیم واکنش سریع در سطح بیمارستان‌های استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد امروز در جلسه وبیناری ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت بیماری کووید-۱۹ اظهار کرد: دستورالعمل‌های ارسالی از وزارت بهداشت به طور دقیق مرور و توسط تمام مدیران اجرایی شود.

وی افزود: مراجعان سرپایی نسبت به هفته قبل سه تا چهار برابر و تعداد افراد بستری 50-60 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با تاکید بر لزوم آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: صدای خطر موج شنیده می‌شود و آمادگی در حد موج پنجم باید در تمام واحدها ایجاد شود.

وی یادآور شد: تشکیل تیم واکنش سریع در سطح بیمارستان‌ها با اعضای مشخص و تیم تنفسی مورد انتظار است.

رئیس ستاد قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید ۱۹ به رعایت پروتکل‌های درمانی تاکید کرد و گفت: بازآموزی‌ها برای پزشکان و توجیه آنها برای رعایت پروتکل درمانی کمک‌کننده و الزامی است.

وی به راه‌اندازی کلینیک سرپایی درمان برای کاهش حجم بیماران بستری نیز تاکید کرد.

مقام عالی سلامت استان به ظرفیت نظام پزشکی برای نظارت بر حجم مراجعات در مطب‌ها و نوبت‌دهی به بیماران برای جلوگیری از سرایت بیماری کرونا اشاره کرد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ نیز به بیان چالش‌های حوزه درمان پرداخته و راهکارهای پیشنهادی را ارائه کرد.

سیدجلیل موسوی افزود: کمیته یا تیم اقدام با اختیارات لازم و کافی که در شرایط بحران در بستری، ترخیص، جابجایی و درمان بیماران مداخله کند، تشکیل شود.

وی به استفاده کادر آموزش دیده مجرب در اورژانس‌ها، نظارت مستمر و اصولی و مداخلات به موقع تاکید کرد.

متخصص عفونی و استاد مدیریت جامع کیفیت که به صورت وبیناری میهمان ویژه این وبینار بود ضمن ابراز امیدواری از برگزاری این جلسات در نظم‌دهی مدیریت بیماری کرونا گفت: یکی از مهمترین وظایف ستاد کرونا، اعلام وضعیت موجود است که بر اساس حجم مشکلات اقدام و مدیریت صورت گیرد.

دکتر ابوالفتح لامعی افزود: برای مقابله با موج جدید و پیروزی در آن لازم است از تجربیات موج‌های قبلی استفاده کنیم و این مستلزم ثبت موفقیت‌های موج قبلی است و درس گرفتن از آموخته‌ها که باعث بهبود روش‌ها می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهادات دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ در قالب برنامه اجرایی نوشته و اقدام شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا