Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1495 ۱۳۹۴/۱۰/۲۸   

مدیران طرح ها و پروژه های اولویت دار را شناسایی کنند

آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص های توسعه وضعیت مناسبی ندارد

استاندار آذربایجان غربی از مدیران و فرمانداران استان خواست در حوزه های کاری مربوط به خود، طرح ها و پروژه های اولویت دار را احصاء و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جهت تصمیم گیری در خصوص تامین اعتبار اجرایی این پروژه ها معرفی کنند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در  پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به مسئله گازرسانی و آبرسانی روستایی در استان اشاره و اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلایل مختلف از جمله درگیر بودن بصورت مستقیم در جنگ هشت ساله، وجود گروهک های ضد انقلاب در اوایل انقلاب و ...، در بسیاری از شاخص های توسعه و همچنین وضعیت گازرسانی و آبرسانی به روستاها، وضعیت مناسبی ندارد، فلذا لازم است برای ارتقا و بهبود این وضعیت، وزارتخانه ها و سازمان های کشوری، عنایت ویژه ای به این استان داشته باشند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان به استعدادها و پتانسیل های استان نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی توان تبدیل شدن به قطب صادرات غیرنفتی کشور را دارد و یکی از لازمه های تحقق این امر، ارتقا یا ایجاد پایانه های مرزی جدید برای استان است که پیگیر اجرایی شدن این موضوع در استان از مبادی ذیربط هستیم.

مدیرکل پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور نیز در این جلسه، گفت: آذربایجان غربی جزو استان هایی است که سرمایه گذاری در آن بسیار کم صورت گرفته است.

صالحی افزود: دولت تدبیر و امید، ارتقای شاخص های توسعه در استان هایی مانند آذربایجان غربی که شاخص های توسعه در آنها از متوسط کشوری هم پایین تر است را برای خود یک الزام و ضرورت می داندو در این راستا اقداماتی را بصورت کارشناسی در دستور کار دارد.

وی همچنین به موضوع آغاز عملیات اجرایی برجام اشاره کرد و آن را سرآغازی برای بهبود وضعیت کلی کشور و گشایش هایی در وضعیت مالی و سیستم بانکی کشور دانست.

صالحی یکی از بزرگترین مشکلات کشور را در رابطه با بانک ها عنوان کرد و افزود: با شوک های ارزی سال های 90 و  91 و فشارهای سیاسی نیمه دوم دهه 80 در کشور، بانک ها با مشکلات عدیده ای مواجه شدند بطوریکه حتی در انجام امور عادی خود مشکل پیدا کردند که امیدواریم با اجرای برجام و برقرار شدن ارتباط سیستم بانکی کشور با نظام بانکی جهانی، این مشکلات مرتفع گردد.

وی در ادامه به دیگر مشکلات پیش روی دولت از جمله کاهش درآمدهای نفتی، نارسایی در تامین مالی فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری، کاهش تقاضا در جامعه، کاهش بودجه خانوارها، پایین آمدن درآمد سرانه، انباشت بدهی به بخش خصوصی و بانک ها، کمبود سرمایه گذاری در کشور، بالا بودن میزان مصرف انرژی، و ... اشاره و خاطرنشان کرد: با اجرای برجام و گشایش های ناشی از آن از جمله فراهم شدن فضای فاینانس رقابتی، امکان سرمایه گذاری های مستقیم خارجی و وارد نمودن تکنولوژی های نوین به کشور تسهیل خواهد شد که نتیجه آن حرکت به سمت رشد اقتصادی پایدار در کشور است.

صالحی، عبور از تحریم ها را فرصتی برای توسعه دانست و گفت: بنا به تعبیر ریاست محترم جمهور، امروز همه بویژه جوانان باید از این فرصت جدید در جهت رشد، بالندگی و توسعه کشور استفاده کنند.

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران استانی، نقطه نظرات و سوالات خود را در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، بانکی، کشاورزی و ... مطرح کردند که مدیران کل دفاتر پیگیری و برنامه ریزی و نظارت معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری به سوالات مطروحه پاسخ دادند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا