Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 14941 ۱۴۰۰/۱۱/۱۶   ۲۰:۳۳:۴۲

در آذربایجان غربی؛
مراجعات سرپایی چهار برابر شد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بیماری کرونا در دنیا، کشور و در استان روند رو به رشد دارد به طوری که در دو هفته اخیر میزان مراجعات سرپایی در سطح کشور و به تبع آن در استان سه تا چهار برابر شده است.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: تعداد موارد بستری 50 درصد زیاد شده که این روند رو به رشد نشان‌دهنده ورود به موج ششم است.

وی افزود: اگر خود، خانواده و عزیزانمان را دوست داریم برای حفظ سلامتی آنها باید موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

ولی‌زاد اضافه کرد: موارد بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اجتناب از تجمعات غیرضروری و سفرهای غیرضروری و داشتن تهویه مناسب در مکان‌های سربسته است که در کنار واکسیناسیون مهمترین اقدامات ما برای پیشگیری از کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، ادامه داد: افراد بالای 18 سال که از دوز دوم آنها سه ماه سپری شده است نسبت به دریافت دوز سوم اقدام کنند.

مقام عالی سلامت استان با تاکید بر آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون گفت: این دانشگاه آمادگی کامل برای تزریق حداقل 100 هزار دوز واکسن را به صورت روزانه دارد .

وی با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم استان از برنامه واکسیناسیون کرونا گفت: روز پنجشنبه 14 بهمن ماه بالای 40 هزار نفر برای دریافت واکسن به پایگاه‌های تجمیعی برای واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت کرده بودند.

ولی‌زاد افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان در حالت آماده‌باش کامل بوده و مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی در حد موج پنجم را دارد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه در خصوص شهرهای قرمز، نارنجی و زرد استان گفت: خوی تاکنون تنها شهر قرمز استان بوده و پلدشت، ارومیه، اشنویه، تکاب و بوکان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرها زرد هستند.

ولی زاد در خصوص محدویت‌های تردد بین شهری گفت: در زمان قرمز و نارنجی شدن وضعیت شهرها، محدودیت‌های سفرها بین شهرها برقرار می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا