اخبار
کد خبر : 14932 ۱۴۰۰/۱۱/۱۴   ۲۳:۳۳:۵۵

همزمان با سراسر کشور؛
طرح حذف ضامن در آذربایجان غربی اجرا می شود

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: حذف ضامن وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در آذربایجان غربی اجرایی می شود.

 

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در گفتگویی اظهار کرد: طبق بخشنامه جدید وزارت اقتصاد و دارایی و دستور ویژه وزیر همزمان با سراسر کشور طرح حذف ضامن برای وام های زیر ۱۰۰میلیون تومان در حال حاضر در آذربایجان غربی هم اجرا می شود و بانک ها موظف به رعایت این بخشنامه هستند.

وی افزود در طرح حذف ضامن که مشمولان آن در مرحله نخست کارکنان دولتی و مستمری بگیران و بازنشتگان هستند، بانک ها موظفند از متقاضیان وام های زیر ۵۰ میلیون تومان تنها گواهی کسر حقوق و از متقاضیان وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی گواهی کسر حقوق به اضافه چک یا سفته خود شخص وام گیرنده را بگیرند.

 غفارپور اضافه کرد: در این طرح اعتبارسنجی جایگزینی ضامن شده است و افراد متقاضی وام باید با مراجعه به سامانه اعتبار سنجی www.mycredit.ir نسبت به میزان اعتبار خود اقدام کنند که در صورتی که رتبه اعتباری متقاضی A و B باشد می توانند بدون ضامن نسبت به دریافت وام خود اقدام کنند.

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: حدف ضامن به این معنی نیست که این برداشت و تفسیر ایجاد شود که از امروز "همه" افراد جامعه می توانند بروند و وام بگیرند، زیرا ضوابط پرداخت تسهیلات تغییر داده نشده و برای آن بودجه و اعتبار تعیین نشده است و تنها تفاوت ایجاد شده این است که هر کسی که طبق روال همیشگی قوانین بانکی واجد شرایط دریافت تسهیلات شناخته شده باشد، حالا برای دریافت وام خرد، نیازی به ارائه ضامن رسمی ندارد و گواهی کسر از حقوق برای وی کافی است.

 غفارپور با اعلام اینکه ۱۳ بانک دولتی و نیمه دولتی ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، مهر ایران و پست بانک مشمول این طرح هستند، خاطرنشان کرد: متقاصیان از امروز می توانند بدون ضامن در صورت اعتبارسنجی وام خود را دریافت کنند.

 وی با بیان اینکه در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه بعضی از بانک ها اعلام کرده اند حذف ضامن در قبال سپرده گذاری یا بلوکه شدن بخشی از مبلغ وام یا شرط میزان حقوق بالای ۱۰ میلیون تومانی اجرا می شود، تخلف به شمار می رود، تصریح کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تحلف به بازرسی خود بانک یا بازرسی اداره کل امور اقتصادی و دارایی مراجعه و نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.صدا و سیما

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا